امور بین الملل

ساختار آموزشی در هند

آموزش ابتدایی در کشور هند از شش سالگی آغاز شده و به مدت هشت سال ادامه می یابد. به عبارت دیگر این دوره از آموزش کودکان رده های سنی 6 تا 14 سال را تحت پوشش قرار داده و از کلاس اول آغاز شده تا پایه هشتم ادامه می یابد. مدت زمان تدریس در دوره ی ابتدایی در ایران 24 ساعت درتمام پایه هاست، ولی درهند براساس پایه ها مدت زمان تدریس متفاوت است.

روز معلم در آلبانی

برگزاری جشن روز معلم در کشور آلبانی تا بدان جا از جایگاه بالایی برخوردار است که فعالیتهای آموزشی مدارس کشور تحت عنوان یک روزغیر رسمی تعطیل است و دانش آموزان با حضور در مدارس این روز را جشن گرفته و از معلمان خود تقدیر می کنند.

ساختار آموزشی ایتالیا

گاهی اوقات این امکان وجود دارد که بخش هایی با کودکان غیرهمسن درحوزه های کوچک ، تشکیل یابد.هربخش نباید بیش از25دانش آموزداشته باشد به استثنای بخش هائیکه دانش آموزان عقب ماندة ذهنی دارند. به علت استقلال،کلیه مراکز آموزش پیش دبستانی و مراکز مراقبتی کودکان در ایتالیا از بالاترین سطح قدرت سازماندهی و مدیریت آموزشی درپذیرش اهداف کلی سیستم آموزش ملی ، ازادی تدریس و حق انتخاب آموزشی خانواده ها در تعیین برنامة مطالعات ، موضوعات و تعداد ساعات برخوردار گردید.

ساختار نظام آموزشی در هند

در ساختار نظام آموزشی کشور هند تمرکز عمده بر بعد وسیع ارائه خدمات آموزشی و اهمیت ساختار، سازماندهی و ارتقاء آن استوار می باشد. بعلاوه، ساختار سیستم آموزشی کشور هندوستان بر رشد آموزشی مناطق مختلف کشور و برقراری رقابتهای آموزشی میان این مناطق تأکید دارد.

آموزش و پرورش مالزی در یک نگاه

از آنجائیکه آموزش، در زمره اولویت‌های اساسی دولت مالزی می‌باشد از این رو سالانه مبالغ کلانی از بودجه ملی به اهداف آموزشی این کشور اختصاص می‌یابد.تحصیل در مقاطع ابتدائی و متوسطه برای کلیه دانش‌آموزان رده های سنتی 7 تا 17 سال رایگان می باشد. سن ورود به سال اول ابتدائی 7 سالگی است. سن فارغ التحصیلی دانشگاهی نیز، 22 سالگی است. بالغ بر 97%‌ کودکان رده سنی 7 سال مالزیایی در سیستم آموزشی دولتی، مشغول به تحصیل می‌باشند. نرخ افراد باسوادکشور مالزی بالغ بر،‌ 93% می‌باشد که از جمله بالاترین ارقام افراد با سواد دنیا، به شمار می آید. در آینده‌ای نه چندان دور دولت مالزی به اجباری سازی آموزش ابتدائی برای کودکان مالزیایی مبادرت خواهد کرد .

روش‌های اصلاحی در سیستم آموزشی فنلاند

 در هزاره جدید، فنلاند شهرت‌ جهانی‌ را در داشتن بهترین سیستم آموزشی به دست آورده است. عوامل بسیاری در این موفقیت سهم داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به نیروی تدریس که به‌خوبی آموزش‌دیده‌ است اشاره کرد. اما جنبه‌های دیگری از خط‌مشی‌ها و فعالیت‌های آموزشی این کشور می‌تواند مایۀ تعجب افرادی شود که درجاهای دیگر زندگی می‌کنند. علی‌رغم‌ اینکه دانش‌آموزان فنلاندی در آزمون‌های بین‌المللی نظیر PISA نمرات بسیار بالایی کسب می‌کنند، فنلاند دارای اندازه‌های مسئولیت خارجی (EAM)بسیار پایینی است . معلمان زمان کمتری را در کلاس نسبت به سایر کشورها می‌گذرانند.

تغییرات انقلابی در آموزش و پرورش فنلاند

همیشه نام فنلاند خوش درخشیده است. موفقیت دانش‌آموزان فنلاندی در میان کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی OECD و در آزمون‌های جهانی از جمله PISA (برنامه بین‌المللی ارزشیابی دانش‌آموزان) نشان از کارآمدی نظام آموزشی‌ای دارد که کودکان و نوجوانان فنلاندی در آن پرورش یافته‌اند.

آغاز سال تحصیلی در کشورهای آسیایی

پانا گزارش می دهد

آغاز سال تحصیلی کشورهای مختلف در قاره آسیا   

تفاوت های اقلیمی، جغرافیایی، فرهنگی و جمعیتی سبب شده است تا مدارس در کشورهای مختلف در ماه های متفاوتی آغاز به کار کنند.

۱۳۹۵ سه شنبه ۲۳ شهریور ساعت 07:08

فرهنگ جدید ارزیابی تحصیلی در فرانسه

نظام آموزشی فرانسه از پانزده سال پیش تا کنون تغییر و تحولات گسترده ای را به خود دیده است. شکل گیری دیپلم فنی – حرفه ای، ارزیابی های گسترده در سطح کشوری، تغییر و تحولات فراوان مدارس، توسعه ی تکنولوژی های آموزشی و نواوری های جدید . . . متخصصین در این زمینه چه نقطه نظری دارند؟ در این گفتگو به بخش از سئوالات پاسخ داده شده است.

Pages