سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با تألیف کتاب «هوش مصنوعی» گامی نوین در ارتقای مهارتهای فناورانه هنرجویان برداشت؛ اثری که قرار است در پایه دهم شاخه کاردانش، دریچهای تازه به دنیای آینده شغلی باز کند.
به گزارش روابط عمومی و امور بينالملل سازمان پژوهش و برنامهريزی آموزشی، کتاب «هوش مصنوعی» با هدف آشنایی هنرجویان با یکی از مهمترین فناوریهای دنیای امروز تألیف شد. این کتاب بهصورت نیمه تجویزی و در کنار درس «نقشهکشی رایانهای» برای پایه دهم شاخه کاردانش تدوین شده و شامل ۵ پودمان آموزشی است که ابعاد مختلف این فناوری را به دو شیوه آموزش مستقل و آموزش تلفیقی پوشش میدهد.
در این اثر تلاش شده است آموزش بر پایه روشهای فعال یادگیری، پروژهمحوری و سنجش واقعی صورت گیرد. بدین ترتیب، هنرجویان از طریق نمونهکارها و پروژههای عملی مورد ارزیابی قرار میگیرند.
از دیگر نوآوریهای این کتاب، استفاده از رمزینههای (QR Code) تعاملی است که دسترسی هنرجویان به منابع بهروز و تکمیلی را امکانپذیر میسازد. همچنین کتاب با نگاهی جامع به کاربردهای هوش مصنوعی در حوزههای صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر، تلاش میکند تعادلی میان بهرهگیری از «هوش طبیعی» و «هوش مصنوعی» در مشاغل آینده ایجاد نمايد.
گفتنی است تألیف این کتاب سرآغاز مسیری تازه در آموزشهای کاردانش خواهد بود و در ادامه، کتابهای «اقتصاد سبز» و «اقتصاد دیجیتال» نیز برای دیگر پایهها در دست تهیه و انتشار قرار دارند.