به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پژوهش و برنامهريزي آموزشي، علی محبی، در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور گفت: فقدان نظام انگیزشی و نداشت کاربست راهبردی، از جمله بزرگترین علل مشکلات آموزش و پرورش امروز ماست.
رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: پژوهشی دو ساله در حوزه پیاده سازی سند تحول در مدارس انجام شده است و عدم اجرایی سازی کامل سند تحول بنیادین در مدارس، به دلیل نبود راهنمای جامع و شفاف است که طی این بررسی به شاخص های راهبردی و عملیاتی رسیده ایم.
وي ادامه داد: در این پژوهش با بررسی دقیق برنامه درسی، برنامه های تحولی، مطالعات تطبیقی بعد از اعتبار بخشی به هشت بُعد آموزش و پرورش دست یافته ایم که برای هر یک راهکار اجرایی و چشم انداز در نظر گرفته شده است.
خروجی این الگو با دو دسته گروه کُنش گرا ( خانواده، موسسات آموزشی، مساجد و ..) و راهبرد گرا ( کادر آموزشی و تربیتی مدارس، دانش آموز ، معلم ) مدرسه با مولفه های پژوهندگی، خود ارتقا دهندگی و یادگیرندگی را مرکز آموزشی مطلوب می داند .
محبي افزود: سه گام اصلی که باید جزو قواعد ما در اجرایی سازی برنامه ها باشد، مدیریت و برنامه ریزی دقیق، تلاش جهادی مستمر و نظارت و مراقبت است.
انتهاي پيام