نشست هماندیشی ابعاد طراحی خط و فونت بستههای تربیت و یادگیری پایه اول ابتدایی، در سالن اجتماعات سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی برگزار شد.
به گزارش اداره روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، با حضور سیدمهدی باقریان مدیرکل دفتر تالیف کتابهای ابتدایی و نظری، معصومه فرهوش معاون برنامهریزی دوره ابتدایی، روسای گروه زبان و ادبیات فارسی و گروه هنر، اساتید دانشگاه و حوزه خوشنویسی، اعضای فرهنگسرای زبان و ادبیات فارسی و تعدادی از معلمهای مقطع ابتدایی، هماندیشی ابعاد طراحی خط و فونت بستههای تربیت و یادگیری پایه اول ابتدایی برگزار شد.
سید مهدی باقریان گفت: با توجه به اجرای طرحواره تغییر و بروزرسانی محتوای کتابهای اول ابتدایی که در دستور کار قرار گرفته است، لزوم برگزاری این نشست بیش از پیش احساس میشد.
وی گفت: یکی از موضوعهای اصلی زبانشناسی در این زمینه، ورود به مسئله خوشنویسی و زیبانویسی است و اینکه آیا استفاده از خط تحریر و یا نستعلیق برای دانشآموزان اول ابتدایی مفید است یا اینکه خودش در ایجاد اختلال یادگیری و مهارت خواندن و نوشتن اثر میگذارد، از جمله مواردی است که باید به آن توجه ویژهای داشت.
مدیرکل دفتر تالیف کتابهای ابتدایی و نظری در ادامه گفت: این دیدگاه که برای آشنایی دانشآموزان با نگارش خطهای تحریری چقدر میتواند اثر مثبت داشته باشد، باید از جنبههای مختلف مورد بررسی قرار گیرد، کما اینکه بازخوردی که معلمان پایه اول و دیگر پایههای مقطع ابتدایی از مهارتآموزی دانشآموزان در این زمینه ارائه میکنند نیز در تصمیمسازی این موضوع حائز اهمیت است.
در ادامه نشست اساتید حوزه خوشنویسی، روسا و کارشناسان حوزههای مختلف دفتر تالیف، صاحبنظران و متخصصان مدعو به نقد و بررسی موضوع و ارائه پیشنهادات پرداختند.
گزارش تصويري