به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی؛ علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در شصت و چهارمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور که با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاونان و مسئولان مربوطه برگزار شد، گفت: در راستای ارتقای جایگاه درس قرآن در مدارس، شورای مشورتی با حضور نمایندگان تمامی حوزههای مختلف وزارت آموزش و پرورش تشکیل و فهرستی از پیشنهادهای متنوع و امیدبخش ارائه شدکه اجرای آنها مستلزم همکاری مجموعهها و دستگاههای متعددی است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ضمن اشاره به بررسی اقدامات در کارگروه تخصصی؛ تصریح كرد: پیشنهادهای ارائه شده باید پس از بررسی و همفکری، در کارگروه تخصصی مورد ارزیابی قرار گیرد و بر اساس شاخصهای مشخص، اولویتبندی شود. بدین ترتیب، هر پیشنهاد با در نظر گرفتن معیارهای تعیینشده امتیازدهی و پس از اولویتبندی، با دعوت از تمامی ذینفعان، تفاهمنامهای برای اجرای آنها تنظیم شود.
وی در ادامه، افزود: از جمله این اقدامات میتوان به تأسیس اردوگاههای قرآنی و توسعه فعالیتهای مرتبط با قرآن اشاره کرد.
علی لطیفی در پایان ضمن تاكید بر تقویت و تعمیق جایگاه درس قرآن در نظام آموزشی کشور، گفت: این طرح در جلسه کمیسیون نیز به عنوان یک اقدام ارزشمند مورد تأکید قرار گرفت و انشاءالله روزبهروز موجب تقویت و تعمیق جایگاه درس قرآن در نظام آموزشی کشور خواهد شد.