با هدف تقویت مهارتهای زبانی دانشآموزان بدو ورود به پایه اول ابتدایی در مناطق دو زبانه کشور، نخستین نشست حضوری کارگروه تدوین بسته آموزشی زبان فارسی با حضور مسئولان سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی و نمایندگان علمی استانهای منتخب برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، نشست بسته آموزشی زبان فارسی ویژه دانشآموزان بدو ورود به پایه اول ابتدایی در مناطق دو زبانه کشور با حضور سید مهدی باقریان مدیر کل دفتر برنامهریزی و تالیف کتابهای درسی ابتدایی و متوسطه، معصومه فرهوش معاون برنامهریزی دوره ابتدایی دفتر تألیف، علویمقدم مدیر علمی کارگروه تدوین و مدیران علمی، گروه پیش دبستانی و افراد فعال کارگروههای استانهای آذربایجان شرقی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان و گیلان و نمایندگان استانی برگزار شد.
در این نشست پس از تببین ماکت برنامه توسط علوی مقدم، مدیران کارگروههای استانی گزارشی از اقدامات و بررسیهای انجام شده در تدوین واحدهای یادگیری ارائه کردند.
این بسته آموزشی با محوریت تقویت مهارتهای زبانی (گوش دادن و گفتوگوی شفاهی) طراحی شده و شامل ۱۰ واحد یادگیری از جمله «نام و نام خانوادگی»، «خانواده»، «ظاهر»، «اشیاء پیرامون»، «سن و عدد»، «مکان»، «مشاغل»، «زمان»، «فعالیتهای روزانه» و «غذا» است.
انتخاب واژهها و ساختارهای زبانی در این واحدها همسو با محتوای کتابهای درسی دوره ابتدایی خواهد بود. روش یاددهی–یادگیری در این بسته تلفیقی از شیوههای تدریس فعال با رویکرد ارتباطی، متنوع و متناسب با شرایط کلاس پیشبینی شده است.
این برنامه در یک دوره چهارهفتهای، شامل ۱۰۰ ساعت آموزشی (۵ ساعت در روز و ۵ روز در هفته)، انجام میشود و سنجش عملکردی نیز بخشی از فرآیند یادگیری خواهد بود.