جستجو
ﺳﻪشنبه 1404/07/22 ساعت 00:51
lead
flag

قم می‌تواند الگوی عدالت و کیفیت آموزشی برای کشور شود

61
0

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتاب‌های درسی فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور در آیین آغاز به کار سی‌وهشتمین اجلاس وبیناری روسا و مدیران آموزش و پرورش گفت: استان قم با بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و معنوی می‌تواند الگویی برای تحقق عدالت و ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی در کشور باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش قم، حسن آقابابایی مديركل دفتر برنامه ريزی و تاليف كتابهای درسی فنی و حرفه‌ای و كار دانشروز دوشنبه در آیین آغاز به کار سی‌وهشتمین اجلاس وبیناری روسا و مدیران آموزش و پرورش کشور در قم، افزود: شعار محوری این اجلاس توسعه کیفیت و عدالت آموزشی و تربیتی» است و همه فعالیت‌های ستادی و اجرایی باید برای شروع و تداوم سال تحصیلی در این راستا سازماندهی شود.

وی اضافه کرد: ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی در کنار محرومیت‌زدایی از فضاها و تجهیزات مدارس، ۲ رویکرد اصلی این اجلاس به شمار می‌رود.

اين مقام مسوول تصریح کرد: عدالت آموزشی و تربیتی و کیفیت ۲ روی یک سکه‌اند که باید همزمان مورد توجه قرار گیرند.

ظرفیت‌های قم برای الگوسازی

نماینده وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت‌های عظیم فکری و معنوی قم و حضور اساتید برجسته در حوزه تعلیم و تربیت، گفت: این استان می‌تواند گام‌های موثری در راستای تحقق عدالت و کیفیت آموزشی بردارد و به‌عنوان الگویی برای سایر استان‌ها مطرح شود.

ضرورت مشارکت خانواده‌ها و نهادهای فرهنگی

آقابابایی افزود: یکی از راهکارهای مهم ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی، استفاده از ظرفیت برنامه‌های درسی با محوریت مشارکت خانواده‌ها و سایر نهادهای فرهنگی است و باید با روش‌های خلاقانه انگیزه ورود این بخش‌ها به حوزه تعلیم و تربیت را افزایش داد.

تاکید بر همسویی سیاست‌ها تا سطح مدرسه

وی در پایان با تقدیر از تلاش‌های انجام شده برای میزبانی این اجلاسیه در قم، گفت: ضروری است اهداف اجلاس محقق و زمینه هماهنگی سیاست‌ها و فعالیت‌ها تا سطح مدرسه فراهم شود.

سی و هشتمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با رویکرد عدالت و کیفیت آموزشی و تربیتی با سخنرانی آیت الله عبدالله جوادی آملی در تهران آغاز شد و مدیران کل، اعضای شورای معاونین و روسای آموزش و پرورش استانها نیز به صورت وبیناری در آن شرکت داشتند.

در این اجلاس ۲ روزه، شرکت‌کنندگان به بررسی موضوعاتی از قیبل نیروی انسانی شامل کمبود معلم، وضعیت رفاهی و آموزش‌های تخصصی، چالش‌های فضای آموزشی از جمله مشکلات مربوط به پروژه‌های نیمه‌تمام مدرسه‌سازی و استانداردهای فضای آموزشی و سرانه دانش‌آموزی همچون تامین به موقع و کافی منابع مالی برای مدارس می پردازند.

 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت