به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با اشاره به برنامهدرسی مدرسهای، گفت: این برنامه نقطه کانونیاش این است که اگر بخواهیم انتظارات تحولی از مدرسه در حوزه برنامه درسی محقق بشود، باید سه خدمت به مدرسه ارائه شود.
وی در ادامه افزود: ارائه برنامه درسی مدرسهای و راهنمای عمل آن، تجهیز مدارس به مواد و منابع آموزشی متنوع و پشتیبانی علمی از اجرای برنامه درسی.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در ادامه تصریح كرد: هدف این است که فهمی جامع از برنامه درسی در مدارس شکل بگیرد؛ فهمی که فراتر از محدوده کتابهای درسی باشد و زمینه تحقق تکلیف اسناد تحولی مبنی بر برنامهمحوری به جای کتابمحوری را فراهم کند.
وی در این گفتگو، افزود: مدارس با این برنامه، بستهها و منابع آموزشی میتوانند فعالیتهای یادگیری متنوعی را متناسب با شرایط و نیازهای خود طراحی و اجرا کنند.
لطیفی همچنین خاطرنشان کرد: پشتیبانی علمی ما تضمین میکند که برنامه درسی و منابع ارائه شده به خوبی در مدارس استقرار یافته و اجرا شود و در صورت بروز هر گونه نقص یا چالش، اقدامات اصلاحی صورت گیرد.
عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، در پایان ضمن اشاره به سومین خدمت یعنی تدوین بستههای تربیت و یادگیری، اظهار داشت: این برنامه فرصتی برای گسترش فعالیتهای متنوع و خلاقانه در کلاس درس و میدان مدرسه است و امیدواریم با همت همه عوامل ستادی و نقشآفرینی هوشمندانه و خلاقانه معلمان، مدیران و مربیان، این فرایند به بهترین نحو اجرا شود.
فيلم سخنان دكتر علی لطيفی