رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، گفت: اجرای پروژه «کلاس شوقانگیز» و بستههای یادگیری آن، اقدامی راهبردی در راستای تحقق تكالیف رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش است.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی؛ علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در جلسه شورای مدیران این سازمان، با اشاره به اقدامات انجام شده در پروژه «کلاس شوقانگیز»، گفت: این طرح با تولید بیش از ۲۴۰۰ دقیقه محتوای آموزشی چندرسانهای، سه بسته کلیدی شامل «محیط یادگیری مثبت»، «روشهای تدریس موفق» و «کاربرد فناوری در آموزش» را در اختیار معلمان قرار داد.
وی در ادامه افزود: بهرهگیری از روایتپژوهی آموزشی و تولید فیلمهای واقعیت مجازی ۳۶۰ درجه (VR360) از نوآوریهای مهم این طرح بود که با هدف توانمندسازی معلمان و ارتقای کیفیت یاددهی–یادگیری اجرا شد.
لطیفی در این جلسه، تأکید کرد: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بر اساس نقشه راه سند تحول بنیادین، وظیفه دارد الگوهای نوین آموزشی را در مدارس بومیسازی کند و پروژه «کلاس شوقانگیز» نمونهای موفق از پیوند نوآوریهای فناورانه با نیازهای پداگوژیک کشور است.
وی با اشاره به نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تصریح کرد: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی مأموریت دارد با طراحی بستههای یادگیری، بازنگری برنامههای درسی، تولید محتوای متناسب با نیازهای روز و توسعه حرفهای معلمان، بستر تحقق اهداف تحولی را فراهم آورد.
عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در پایان، گفت: این تکالیف در چارچوب سیاستهای کلان آموزش و پرورش و با تأکید بر تربیت تمامساحتی دانشآموزان دنبال میشود.