مدیرکل دفتر برنامهریزی و تألیف کتابهای درسی دوره ابتدایی و متوسطه تأکید کرد: فلسفه مدرسه توجه به همه ابعاد وجودی دانشآموزان است و تحقق آن نیازمند برنامهریزی متناسب و شناسنامهدار در هر مدرسه است.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، سید مهدی باقریان، مدیرکل دفتر برنامهریزی و تألیف کتابهای درسی دوره ابتدایی و متوسطه سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، در جمع معلمان و کارشناسان حاضر در کارگاه آموزشی اجرای آزمایشی «برنامه درسی مدرسهای»، بر اهمیت طراحی برنامههای متناسب با نیازهای واقعی دانشآموزان تأکید کرد.
وی با اشاره به طبقهبندی فعالیتهای آموزشی و تربیتی در مدارس گفت: پودمانهاي مهارتی، رویدادهای تربیتی، فعالیتهای سلامت، رویدادهای ورزشی و اقدامات متناسب با اقتضائات مدرسه، باید در چارچوبی مشخص زمانبندی و اجرا شوند.
مدیرکل دفتر برنامهریزی و تألیف کتابهای درسی، تأکید کرد: هدف از این تقسیمبندیها ایجاد چارچوبی است که به مدارس کمک کند برنامهای هدفمند و شناسنامهدار برای دانشآموزان تدوین کنند.
وی در پايان، افزود: مدرسه زمانی به رسالت واقعی خود میرسد که برای نیازهای متنوع دانشآموزان، برنامهای متناسب و عملیاتی داشته باشد.