جستجو
ﺳﻪشنبه 1404/07/22 ساعت 00:51
lead
flag

مجلات «رشد»؛ همراه حرفه‌ای جامعه آموزشی در سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴

21
0

به گزارش روابط عمومی و امور بين‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی رشد آموزش ابتدایی، رشد معلم، رشد مدیریت مدرسه، رشد مدرسه فردا و رشد فناوری آموزشی از گروه مجلات ویژه معلمان، مدیران آموزشی، دانشجو معلمان و کارشناسان وزارت آموزش‌و‌پرورش با مطالبی متنوع و تخصصی در سال تحصیلی 1405-1404، توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی منتشر شدند.

خانواده مجلات رشد تلاش کرده است تا این مجلات در دسترس عموم جامعه آموزشی و تربیتی قرار گیرد و همه مخاطبان در میهن اسلامی عزیزمان امکان تهیه آن‌ها را داشته باشند. با هم بخش‌هایی از هر مجله را ببینیم:

 

رشد آموزش ابتدایی؛ سبک زندگی معلمی در کانون توجه

ماهنامه رشد آموزش ابتدایی در همه دوره‌های انتشار این مجله همراهی صمیمی و علمی برای معلمان بوده و همواره تلاش کرده به عنوان دستنامه، مکمل و مقوم برنامه‌های معلمان در پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی باشد.

از آنجا که در سال تحصیلی 1405-1404 این مجله موضوع محور خواهد بود، موضوع ویژه «سبک زندگی معلمی» به عنوان اولین موضوع ویژه در مهرماه برای مخاطبان عرضه شده است. این ویژه‌نامه در قالب محتواهای مختلف به تبیین چگونگی غنی‌سازی سبک زندگی دانش‌آموزان توسط معلمان با درنظر گرفتن نیاز خود به رشد و تعالی منتشر شده است.

«فصل یادگیری و همدلی به وقت پیروزی»؛ «سوره‌ی اول، پایه‌ی اول»؛ «این شعار نیست، من عاشقم»؛ «مدرسه‌ی ما، کلاس ما»؛ «تدریس داستانی با مشورت هوش مصنوعی»؛ «مدرسه در دست والدین»؛ «نه را به دایره‌ی واژگانت اضافه کن»؛ «فلسفه برای کودکان»؛ «رنگ، زبان ‌آشنا»؛ «توانایی خودوالایی»؛ «هدایت با تشویق و تنبیه»؛ «خلاقیت دست‌ساز»؛ «کلاس‌داری خوب»؛ «پوشه‌های پایش» و... از جمله مطالبی هستند که در اولین شماره مجله رشد آموزش ابتدایی برای مخاطبان منتشر شده است.

 

رشد معلم؛ نگاهی به جنگ شناختی و رسالت فرهنگی معلمان

جنگ‌های شناختی و ادراکی که از پیچیده‌ترین جنگ‌های نوین هستند، با تحت تأثیر قراردادن اندیشه‌ها، افکار، ادراک و اذهان انجام می‌شوند و موفقیت در جنگ سخت را تضمین می‌کنند. جنگ شناختی از جنس جنگ‌های فرهنگی است که دشمن در آن به دنبال تسخیر باورها، نگرش‌ها و ارزش‌های یک ملت است.

رشد معلم در اولین شماره این مجله که در مهرماه 1404 منتشر شده است، در مطلبی با عنوان «از جنگ موریانه‌ای تا جنگ ترکیبی» به مرور اهداف دشمن صهیونی در جنگ 12 روزه پرداخته است و اقداماتی که باعث ناکامی دشمن در این راستا می‌شود را برای مخاطبان تبیین کرده است. 

«آب در کوزه و ما تشنه‌لبان می‌گردیم»؛ «تقویت روحیه پژوهش، خلاقیت و کارآفرینی در دانش‌آموزان»؛ «عمل‌گرای پیش‌رو»؛ «در آموزش پیشرو باشید»؛ «تربیت هوشمند»؛ «معلمان تحول آفرین»؛ «احترام به دنیای کودکان»؛ «راهی به‌آینده»؛ «معلم، معمار تمدن نوین اسلامی در نگاه رهبری»؛ «والدین کنترل‌گر»؛ «کلاس جذاب با روش‌های نوین»؛ «سال تحصیلی جدید با عادت‌های تغذیه‌‌ای صحیح»؛ «پاهای نامرئی پرتوان»؛ «پیوند نیازهای روز دانش‌آموزان با محتوای درسی» و... از جمله مطالبی هستند که در اولین شماره رشد معلم در مهرماه 1404 منتشر شده‌اند.

 

رشد مدیریت مدرسه؛ فرهنگ مدرسه در پرتو مدیریت هوشمندانه

رشد مدیریت مدرسه در اولین شماره این مجله که در مهرماه 1404 منتشر شده است، از مخاطبان می‌خواهد نگاهی نو به «فرهنگ مدرسه» داشته باشند. فضایی که در آن احترام، گفت‌وگو، خلاقیت و یادگیری متقابل جاری است و تنها با مدیریت هوشمندانه و انسان‌محور ممکن می‌شود.

نگاهی به آنچه در اولین شماره رشد مدیریت مدرسه در سال تحصیلی 1405-1404 منتشر شده است: «فصلی برای بازآفرینی مدرسه»؛ «نظم مادرانه در رهبری آموزشی»؛ «محفل آینه‌ها»؛ «مدرسه دوستدار محیط زیست»؛ «تسهیلگری مدیریت با هوش مصنوعی»؛ «غزه، چالشی برای وجدان بشریت»؛ «راهبری تغییر»؛ «تحولات رهبری مدرسه و تجربه‌های بین‌المللی»؛ «قلب تپنده مدرسه»؛ «پیشنهادهای مهرانه»؛ «مانع‌های تربیت و یادگیری»؛ «سرپرست مدرسه، همیار یادگیری و تربیت» و... 

 

رشد فناوری آموزشی؛ بال‌های پرواز معلم امروز

معلم قرن 21، نه کاربر، که طراح تجربه یادگیری است. فناوری بال‌های معلمان برای پرواز به فراسوی دیوارهای کلاس است. مجله رشد فناوری آموزشی و مقاله‌‌های آن مانند جعبه ابزاری از ایده‌های آزموده شده در دسترس معلمان است تا آن‌ها بتوانند با زبان فناوری به مثابه یک زبان مشترک، به چراهای دانش‌آموزان خود پاسخ دهند.

آنچه در اولین شماره رشد فناوری آموزشی در سال تحصیلی 1405-1404 منتشر شده است: «فناوری آموزشی، بال‌های پرواز معلم امروز»؛ «جنگ سایبری»؛ «یک ارزیابی ساده فناورانه»؛ «زنجیره بستگی»؛ «مای کلاس»؛ «پرونده ویژه مدارس کم‌برخوردار و فناوری»؛ «غوطه‌وری در آموزش با واقعیت ترکیبی»؛ «هوش مصنوعی، شتاب دهنده تحولات آموزشی»؛ «خطر در جیب نوجوانان»؛ «معلم طراح معلم ماندگار»؛ «از یادگیری ماشین تا یادگیری انسان»؛ «کوئیا چاشنی هیجان یادگیری»؛ «واکسن دروغ‌های سفید»؛ «داستان یک کولی بازی رسانه‌ای» و...

 

رشد مدرسه فردا؛ گفت‌وگو با نسل آلفا

هوش مصنوعی و اقتضائات آن می‌تواند توانمندی علمی و نوع نیازهای این گروه را به طوری جهشی متفاوت کند. قابلیت آدم‌های دهه آینده، یعنی کودکان دبستانی امروز، حتماً متفاوت خواهد بود. چون هوش مصنوعی علاوه بر ارائه سریع و زیاد داده‌های لازم، در ارائه روش کاربست داده‌های علمی و مدل به کارگیری معلومات هم کمک می‌کند. «نسل آلفا»؛ عنوان موضوع اولین شماره رشد مدرسه فردا در سال تحصیلی 1405-1404 می‌باشد. در این شماره گفت‌وگوهای عملیاتی و میدانی نسل آلفا بازخوانی شده‌اند. 

رشد مدرسه فردا انتشار خود را با این مطالب آغاز کرده است: «نسل بعدی دانش‌آموزان آلفا؟»؛ «هوش مصنوعی و نسل جدید»؛ «آموزش و پرورش و نسل آلفا و نسل زد»؛ «دانش‌آموزانی که از شبکه‌های اجتماعی بیشتر یاد می‌گیرند»؛ «فاصله کلاس تا نیاز نوجوان»؛ «مرور نظام‌مند ادبیات موجود در نسل آلفا»؛ «توسعه مفهوم توانستن برای دانش‌آموز»؛ «در آستانه ورود نسلی تازه»؛ «ویژگی‌ها و ارتباط مؤثر با نسل جدید»؛ «مهاجران دیجیتال»؛ «نوجوانی در آیینه رسانه»؛ «شنیدن صدای نسل آلفا»؛ «درباره نسل مضطرب چه می‌دانیم؟» و...

 

علاقه‌مندان می‌توانند نسخه چاپی مجلات رشد را از بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد خریداری کنند. برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت