جستجو
ﺳﻪشنبه 1404/08/20 ساعت 10:04
lead
flag

كتاب نونگاشت «ریاضی دوست‌داشتنی» پایه اول ابتدایی در اجرای برنامه درسی مدرسه‌ای؛ تجربه‌ای نو برای یادگیری تعاملی و خلاقانه

80
0

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، مهدی ایزدی، یکی از مؤلفان كتاب نونگاشت «ریاضی دوست‌داشتنی» ویژه پایه اول ابتدایی در برنامه درسی مدرسه‌ای، در برنامه تلویزیونی مثبت آموزش به تشریح اهداف، ویژگی‌ها و رویکردهای نوآورانه این بسته آموزشی پرداخت.

ایزدی با اشاره به اهمیت پیاده‌سازی سند برنامه درسی ملی در سطح مدرسه گفت: این بسته برای پایه اول ابتدایی طراحی شده است تا دانش‌آموزان علاوه بر یادگیری مفاهیم ریاضی، با فرایندهای شناختی، مهارت‌های اساسی و ارزش‌های تربیتی آشنا شوند و آموزش صرفاً محدود به کتاب درسی نباشد.

وی افزود: تمرکز اصلی ما بر بسته و برنامه درسی است نه فقط کتاب. با این رویکرد، همه مشارکت‌کنندگان در آموزش، از معلم و مدرسه تا خانواده و جامعه، می‌توانند نقش مؤثری در فرایند یادگیری داشته باشند و زبان مشترکی برای هم‌افزایی ایجاد شود.

ایزدی با توضیح درباره اجزای بسته گفت: در کنار کتاب درسی، کتاب کار، کتاب راهنمای معلم و رسانه‌های غیرمکتوب مانند فیلم، انیمیشن، بازی‌های تعاملی و ابزارهای آموزشی طراحی شده است تا دانش‌آموزان بتوانند مفاهیم را از سطح شناختی پایه تا سطح پیشرفته تجربه و تثبیت کنند.

وی همچنین به نقش خلاق و فعال معلم اشاره کرد: معلم به جای آنکه صرفاً اجراکننده باشد، محتوا را می‌فهمد و با توجه به شرایط کلاس، روش‌های آموزشی متنوع را انتخاب و اجرا می‌کند. هدف این است که دانش‌آموزان با سطوح شناختی مختلف فرصت پیشرفت و تثبیت مفاهیم را داشته باشند.

ایزدی در پایان تأکید کرد: با طراحی این بسته، فرایند آموزش طبیعی و جذاب شده است. شخصیت‌های ثابت و موقعیت‌های تعاملی، امکان اشتباه و تجربه یادگیری خلاق را فراهم می‌کنند و معلم‌ها با مدیریت مناسب زمان و محتوا، می‌توانند آموزش را به بهترین شکل ارائه دهند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت