رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با تأکید بر نقش تعیینکننده ادارهكل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی در صیانت از اعتبار آموزشوپرورش گفت: دقت، نظم، سلامت اداری و مسئولیتپذیری همکاران این ادارهكل، پشتوانه اعتماد عمومی به کتاب درسی در کشور است.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، حجتالاسلام علی لطیفی، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، در نشست هماندیشی همکاران ادارهکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی، با قدردانی از تلاشهای مجموعه این ادارهکل، گفت: کار این دفتر از چند زاویه قابل تحسین است؛ نخست نظم و انضباط در فرایندها، دوم دقت و استحکام کارشناسی در تصمیمها و سوم سلامت فردی و سازمانی همکاران.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، افزود: این ادارهكل از مرحله آمادهسازی و چاپ تا توزیع کتابهای درسی، درگیر طیف گستردهای از مسئولیتهاست؛ از تصمیمهای محتوایی تا اقتصادی و مالی. همین گستردگی وظایف، نشاندهنده اهميت كار است.
لطیفی در ادامه با اشاره به اهمیت جذابیت بصری و هنری کتابهای درسی گفت: کتاب درسی صرفاً یک ابزار آموزشی نیست؛ یک محصول فرهنگی و تربیتی است که باید در دانشآموز حس مثبت و انگیزه ایجاد کند.
وی در ادامه افزود: همكاران میتواند آغازگر تحول در نگاه به کتاب درسی باشند؛ تحولی که نه در شعار، بلکه در عمل، کیفیت تجربه آموزشی دانشآموز را بهبود بخشد.
رئیس سازمان پژوهش در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: ما در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی یک خانوادهایم. هر بخش در جای خود نقشی بیبدیل دارد. باید با نگاهی خیرخواهانه کار را پیش ببریم تا رضایت دانشآموز و معلم حاصل شود.