به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، محمود امانی طهرانی دبیرکل شورایعالی آموزش و پرورش، در نشست «بازاندیشی آموزش ریاضی در رشته علوم انسانی» با تأکید بر ضرورت رسیدن به یک «توافق جمعی» درباره سطح و نوع آموزش ریاضی در این رشته گفت: رسیدن به توافق جمعی درباره آموزش ریاضی در علوم انسانی کاملاً دستیافتنی است.
وی با بیان اینکه این اختلافنظر مشابه موضوعاتی مانند «تنوع مدارس» است، افزود: این نشست باید بتواند به یک راهحل واجد ویژگیهای لازم مانند قابلیت تحقق، مقبولیت عمومی، تناسب با برنامههای درسی و توجه به مخاطبان و معلمان برسد.
دبیرکل شورایعالی آموزش و پرورش در ادامه بر ضرورت شناسایی دقیق نیازهای واقعی دانشآموزان علوم انسانی تأکید کرد و گفت: باید تفاوت میان «نیازهای عمومی شهروندی» و «نیازهای اختصاصی رشته» بهطور شفاف تفکیک شود.
وی با اشاره به ظرفیتهای مهم ریاضیات و علوم پایه برای تقویت تفکر، حل مسئله و نگاه علمی افزود: تشخیص اینکه کدام بخش از این توانمندیها برای دانشآموز علوم انسانی ضروری و قابل تحقق است، نیازمند گفتوگوی جدی با معلمان و خود دانشآموزان است.
امانی در پایان ضمن قدردانی از اهتمام حاضران در جلسه ابراز امیدواری کرد این فرایند بتواند به جمعبندی مؤثر و تصمیمی مبتنی بر واقعیتهای آموزشی کشور منجر شود.