جستجو
دوشنبه 1404/09/24 ساعت 00:08
lead
flag

هم‌افزایی ملی پژوهش‌های آموزشی در گردهمایی معاونان پژوهش آموزش‌وپرورش کشور

25
0

گردهمایی معاونان پژوهش و رؤسای تحقیق و پژوهش ادارات کل آموزش‌وپرورش سراسر کشور با حضور رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، بستری برای تبادل تجربه، هم‌اندیشی تخصصی و تبیین راهبردهای تقویت پژوهش‌های مسئله‌محور و اثرگذار در نظام تعلیم و تربیت فراهم کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، گردهمایی معاونان پژوهش و رؤسای تحقیق و پژوهش ادارات کل آموزش‌وپرورش سراسر کشور با حضور علی محبی، رئیس پژوهشگاه آموزش و پرورش، در سالن جلسات شهید سردار سلیمانی اردوگاه فرهنگی‌-تربیتی شهید باهنر تهران برگزار شد.

این گردهمایی در حاشیه بیست‌وششمین دوره جشنواره ملی تجلیل از پژوهشگران، فناوران و آثار پژوهشی برگزیده کشور برگزار شد و بستری برای هم‌اندیشی، تبادل نظر و هم‌افزایی میان مدیران و مسئولان حوزه پژوهش در سطح ملی و استانی فراهم آورد.

در این نشست، حاضران ضمن اشاره به اهمیت جایگاه پژوهش در نظام تعلیم و تربیت، به بیان دیدگاه‌ها، تجربیات و چالش‌های پیش‌روی حوزه تحقیق و پژوهش در آموزش‌وپرورش پرداختند. معاونان پژوهش استان‌ها با تشریح اقدامات انجام‌شده، بر ضرورت تقویت پیوند میان پژوهش‌های نظری و مسائل واقعی مدارس، معلمان و دانش‌آموزان تأکید کردند و پژوهش را یکی از ارکان اصلی تحول آموزشی دانستند.

در ادامه، علی محبی، رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات همکاران پژوهشی در استان‌های سراسر کشور، بر نقش راهبردی پژوهش در ارتقای کیفیت تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری آموزشی تأکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری بیست‌وششمین دوره جشنواره ملی تجلیل از پژوهشگران و فناوران، این رویداد را فرصتی ارزشمند برای شناسایی، حمایت و ترویج فعالیت‌های پژوهشی اثرگذار در حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد.

محبی در تشریح اهداف برگزاری این گردهمایی، هم‌افزایی میان سطوح مختلف پژوهشی، تبادل تجربه‌های موفق استانی و تقویت شبکه ارتباطی میان پژوهشگران آموزش‌وپرورش را از مهم‌ترین محورهای این نشست برشمرد و افزود: پژوهش زمانی می‌تواند به حل مسائل واقعی آموزش‌وپرورش کمک کند که مبتنی بر نیازهای میدانی، مسئله‌محور و در ارتباط مستقیم با بدنه مدارس و معلمان باشد.

وی با تأکید بر لزوم حمایت هدفمند از پژوهشگران، خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ پژوهش در آموزش‌وپرورش نیازمند برنامه‌ریزی منسجم، بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی و ایجاد بسترهای مناسب برای دیده‌شدن آثار پژوهشی اثربخش است؛ امری که جشنواره ملی پژوهشگران و فناوران می‌تواند در تحقق آن نقش‌آفرینی کند.

در بخش پایانی این گردهمایی، شرکت‌کنندگان ضمن جمع‌بندی مباحث مطرح‌شده، بر تداوم چنین نشست‌هایی به‌عنوان یکی از ابزارهای تقویت تعامل، انتقال تجربه و هم‌راستاسازی برنامه‌های پژوهشی در سطح کشور تأکید کردند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت