مدیر گروه جامعه و پیشرفت پژوهشکده مطالعات فناوری با تأکید بر نقش روایت پیشرفت در تربیت نسل آینده گفت: بستههای تربيت و يادگيری «از ایرانمان دفاع میکنیم» تلاشی هدفمند برای تبیین جنگ ۱۲ روزه و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران از منظر توسعه، مقاومت و اتکا به توان داخلی در نظام آموزشی کشور است.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، زهرا ابوالحسنی مدیر گروه جامعه و پیشرفت پژوهشکده مطالعات فناوری با اشاره به تدوین کتاب «از ایرانمان دفاع میکنیم» اظهار کرد: این بستههای تربيت و يادگيری با هدف آشنایی دانشآموزان با چرایی وقوع جنگ ۱۲ روزه و مسیر پیروزی ایران، در وزارت آموزش و پرورش تهیه و منتشر شده و نمونهای قابل توجه از روایت پیشرفت در حوزه تعلیم و تربیت به شمار میرود.
وی با بیان اینکه دبیرخانه جایزه ملی روایت پیشرفت به دنبال شناسایی و ارتقای نمونههای موفق در این عرصه است، افزود: این اثر، یکی از مصادیق شاخص روایت پیشرفت محسوب میشود که تلاش کرده تجربه جنگ ۱۲ روزه را نه صرفاً بهعنوان یک رخداد نظامی، بلکه از زاویه مقاومت، توسعه و پیشرفت ملی برای مخاطب دانشآموز بازنمایی کند.
مدیر گروه جامعه و پیشرفت پژوهشکده مطالعات فناوری خاطرنشان کرد: محتوای بستههای تربيت و يادگيری نشان میدهد که حرکت رو به جلوی کشور در مسیر پیشرفت و توسعه، دشمن را به انتخاب آخرین و پرهزینهترین گزینه، یعنی تهاجم نظامی مستقیم وادار کرد؛ چراکه ابزارهایی همچون تحریم و فشار سیاسی، کارآمدی خود را از دست داده بودند.
وی در پایان با اشاره به فرآیند تولید این اثر گفت: بستههای تربيت و يادگيری «از ایرانمان دفاع میکنیم» در مدت زمانی کمتر از سه ماه و در شرایطی پیچیده در وزارت آموزش و پرورش تدوین شد و با وجود محدودیتها، محتوایی قابل دفاع و اثرگذار ارائه داد که خود نمونهای عینی از پیشرفت در حکمرانی آموزشی محسوب میشود و همین ویژگیها، توجه دبیرخانه جایزه ملی روایت پیشرفت را به این پروژه جلب کرده است.