جستجو
جمعه 1404/10/05 ساعت 10:04
lead
flag

تأکید بر نقش راهبردی روابط عمومی در فضاسازی رسانه‌ای و تعاملات برون‌سازمانی

62
0

نشست همکاران اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با رابطان رسانه‌ای و روابط عمومی دفاتر زیرمجموعه، با محوریت ارتقای مهارت‌های خبری، بهره‌گیری از هوش مصنوعی و تبیین راهبردهای ارتباطی، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، نشست همکاران اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان با رابطان رسانه‌ای و روابط عمومی دفاتر زیرمجموعه، با حضور محمد علوی‌تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی، بهنام نیک‌نژاد سرپرست اداره‌كل حوزه ریاست سازمان، مهدی ایلکا رئیس اداره حراست و محمد زادمهر رئیس اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل برگزار شد.

تأکید بر مدیریت فضای رسانه‌ای و تولید محتوای هدفمند

محمد علوی‌تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در ادامه این نشست با اشاره به عملکرد روابط عمومی و امور بین‌الملل در دوره فعلی، این عملکرد را مؤثر و چشمگیر توصیف کرد و گفت: فعالیت‌های انجام‌شده در این حوزه توانسته است تصویر مناسبی از اقدامات سازمان ارائه دهد و مسیر ارتباط با مخاطبان را تقویت کند.وی با تأکید بر توسعه و مديريت فضای رسانه‌ای، خواستار بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی شد و افزود: تولید محتوای هدفمند، متناسب با مأموریت‌های سازمان، می‌تواند نقش مهمی در پیشبرد اهداف و تبیین دستاوردهای سازمان ایفا کند و همکاران روابط عمومی باید این رویکرد را با جدیت دنبال کنند.


لزوم نگاه جامع و سازمان‌محور در اطلاع‌رسانی

بهنام نیک‌نژاد سرپرست اداره‌كل حوزه ریاست سازمان نیز در این نشست ضمن تقدیر از اقدامات صورت‌گرفته در دوره جدید روابط عمومی و امور بین‌الملل، از شکل‌گیری اتفاقات مثبت و رو به جلو در این حوزه سخن گفت و بر تداوم این مسیر تأکید کرد.وی با اشاره به گستره فعالیت‌های روابط عمومی، تصریح کرد: حوزه فعالیت این مجموعه، کل سازمان را با همه رویکردها و مأموریت‌ها در بر می‌گیرد و بايد نگاه جامع و سازمان‌محور مبنای تولید و انتشار اخبار قرار گیرد.


اهمیت تقویت ارتباطات برون‌سازمانی و تعامل با مراکز علمی

مهدی ایلکا رئیس اداره حراست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز در ادامه این نشست، بر اهمیت ارتباطات برون‌سازمانی تأکید کرد و گفت: تقویت تعاملات بیرونی، به‌ویژه با مراکز علمی و دانشگاهی از جمله دانشگاه فرهنگيان و تربيت دبير شهيد رجايی‌، می‌تواند ظرفیت‌های جدیدی برای تولید محتوا و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی ایجاد کند.وی با اشاره به دانشگاه فرهنگیان افزود: استفاده از ظرفیت دانشجویان این دانشگاه در تولید محتواهای جانبی مرتبط با کتاب‌های درسی، یک فرصت ارزشمند است و آغاز این مسیر نیازمند تعامل و ارتباط مؤثر است که یکی از وظایف مهم روابط عمومی و امور بین‌الملل به شمار می‌رود.

تبیین راهبردهای روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان

در بخش ديگر اين نشست، محمد زادمهر رئیس اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان، با تبیین راهبردها و اهداف این اداره، به تشریح بخشی از عملکرد دوره جدید پرداخت و گفت: برنامه‌ريزی‌ و اقدام در حوزه بین‌الملل، رویکردی تازه در تعامل با تحولات و دانش روز جهان است.

آغاز حرکتی نو در مسیر ارتباطات بین‌المللی

وی این اقدامات را آغاز حرکتی دوباره در مسیر ارتباطات بین‌المللی دانست و تأکید کرد: این رویکرد، ضمن ارتقای جایگاه سازمان در سطح ملی و بین‌المللی، نقش مؤثری در پیشبرد اهداف کلان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ایفا می‌کند.

برگزاری کارگاه آموزشی خبرنویسی و کاربرد هوش مصنوعی و امور بين‌الملل

در این نشست، همچنين کارگاه آموزشی با موضوع خبرنویسی و استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی در فعالیت‌های رسانه‌ای نيز برگزار شد. همكاران اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل در این بخش، ضمن تشریح اصول حرفه‌ای تولید خبر، به نقش ابزارهای نوین هوشمند در تسهیل و ارتقای فرآیندهای ارتباطی اشاره کردند.همچنین در ادامه این کارگاه، نکاتی پیرامون اهداف و راهبردهای حوزه بین‌الملل سازمان مطرح شد و بر ضرورت هم‌راستایی فعالیت‌های خبری و رسانه‌ای با مأموریت‌ها و سیاست‌های کلان سازمان تأکید شد؛ موضوعی که نقش رابطان خبری دفاتر را در بازنمایی دقیق فعالیت‌های سازمان دوچندان می‌کند.


تقدير از رابطان رسانه‌ای و خبری دفاتر سازمان

رابطان رسانه‌ای و روابط عمومی دفاتر سازمان در این نشست، به ارائه دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود پرداختند. همچنین در پایان نشست، از رابط دفتر انتشارات و فناوری آموزشی به‌عنوان رابط برتر فصل پاییز تقدیر شد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت