دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش معتقد است در شرایط حال حاضر، دستگاه تعلیم و تربیت بیشتر از هر چیزی نیاز به بازطراحی دورههای تحصیلی دارد تا مأموریت آموزشی و پرورشی که مورد تأکید سند تحول بنیادین است در این دورهها پیادهسازی شود.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، محمود امانیطهرانی در رابطه با بازطراحی دورههای تحصیلی اظهار کرد: «در حال حاضر ما به بازطراحی دورههای تحصیلی بیش از هر چیز دیگری محتاجیم. ضرورت این کار باید در اولویت قرار گیرد و خوشبختانه شاهد هستیم که ریاست فعلی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی به این موضوع معتقد هستند و به صورت بیوقفه نسبت به این موضوع در حال سعی و تلاش هستند هر چند انجام بازطراحی دورهها کاری بسیار دشوار است.»
وی ادامه داد: «پیام اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این است که باید مأموریت آموزشی و پرورشی را به روشنی بشناسیم و این مأموریت در دورههای تحصیلی پیادهسازی شود. باید آگاه بود که تدریس هیچیک از مقاطع و پایههای تحصیلی امر سوری و فیزیکی نیست، بلکه یک امر محتوایی جدی در راستای پیادهسازی مأموریت آموزشی و پرورشی مورد تأکید سند تحول بنیادین است، در نتیجه دورههای تحصیلی مطابق با مأموریت مورد تأکید باید طراحی شوند.»
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه بازطراحی دورههای تحصیلی یکی از اصلیترین نیازهای حال حاضر نظام تعلیم و تربیت است، گفت: «از جمله کارهایی که باید صورت گیرد این است که یک برنامه درسی مبتنی بر دورههای تحصیلی بهوجود آید. در شرایط فعلی سه سال اول دوره ابتدایی و دوره متوسطه دوم نیازمند بررسی بیشتری هستند و پس از آن به تبع دوره اول ابتدایی باید به سراغ ادامه پایهها رفت. همچنین باید به سهم رشد تمام ساحتی به صورت متعادل و متوازن در این دوره پرداخته شود.»
امانیطهرانی در پایان خاطرنشان کرد: «نقطه شروع آموزش و پرورش متعالی برنامه درسی با کیفیت، معلم خوب و تمرکز نظام سنجش بر سنجیدن معیارها و محورهای مختلف آموزشی در طی زمانهای مختلف است.» منبع: پانا
انتهای پیام