به مناسبت تکریم هفته معلم و در راستای ارتباط مستقیم بین مؤلفان کتابهای درسی و بدنه کارشناسی و نخبگانی این سازمان با معلمان، فرهیختگان و صاحبنظران عرصه تعلیم و تربیت؛ مدیران کل دفاتر، رؤسای گروهها و مؤلفان کتابهای درسی از مدارس مختلف بازدید کردند و با آنها به تبادل نظر پرداختند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، پیرو دستورات ریاست محترم سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در خصوص تقویت و تسهیل ارتباطات مستقیم با مدارس، معلمان عزیز و قشر نخبگانی جامعه جهت دریافت نظرات و پیشنهادات و اشاعه طرحواره تحولی سازمان برای سال تحصيلي جدید، با برنامهریزیهای صورت گرفته در هفته گرامیداشت مقام والای معلم، گروههای مختلفی از مدیران و مؤلفان این سازمان در مدارس شهر تهران و شهرستانهای تهران حضور يافته و ضمن تبریک ایام به همکاران گرامی، نظرات و پیشنهادات اولیای محترم مدارس در خصوص کتابهای درسی و برنامهریزی آموزشی را دریافت کردند.
این بازدیدها توسط دکتر سیدمهدی باقریان مدیرکل دفتر تألیف کتابهای ابتدایی و متوسطه نظری و تعدادی از مؤلفان کتابهای درسی از مدرسه متوسطه اول ولایت فقیه منطقه 11 تهران؛ لطیف عیوضی معاون مدیرکل دفتر تألیف ابتدایی از مدرسه متوسطه دوم سوم شعبان منطقه 15؛ انصاری پور معاون دفتر تألیف کتابهای فنی وحرفهای و کاردانش از هنرستان کاردانش نرجس منطقه 19؛ خانم فرهوش معاون دفتر تألیف ابتدایی و نظری از مدرسه ابتدایی شاهد روشنگر منطقه 12؛ مهندس حسن آقابابایی مدیرکل دفتر تألیف کتابهای فنی و حرفهای و کاردانش از هنرستان فنی و حرفهای راهیان قدس منطقه 12؛ دکتر محمد صالح مذنبی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی از مدرسه ابتدایی شهید میرزایی شهرستان پاکدشت، دکتر فلاح رئیس سابق گروه پيش دبستانی و مديركل امور اداري سازمان از مدارس ابتدايی حسن آباد فشافويه صورت گرفت.
شایان ذکر است در اين هفته تعداد 14 مدرسه توسط 10 نفر از مديران سازمان مورد بازديد قرار گرفتند.
حجم بالای محتوای کتابهای درسی، حجم کتابهای زبان انگلیسی، عدم بهره گیری از رمزینههای سریع پاسخ QR CODE ؛ محتوای زیاد کتاب ریاضی، چگونگی ثبت سفارش کتابهای درسی سال تحصیلی 1403-1402 ؛ چگونگی آموزش زبان چینی؛ اصلاحات سال آینده کتابهای درسی، سوالات مطرح شده توسط دانش آموزان بود که مسئولان به آنها پاسخ دادند.
تطبیق آموزشهای جدید با آموزشهای سنتی، نگاه عمیق تر به متون کهن ادب فارسی؛ درج بیشتر مطالب مرتبط با مهارتهای زندگی و کاربردی کردن آنها در کتابهای درسی؛ اصلاح و ویرایش اغلاط املایی و نگارشی در کتب درسی، تدبیر بیشتر در نام اشخاص مختلف در کتابهای درسی و در نظر گرفتن ملاحظات روز کشور؛ ترویج گفتمان اندیشهای و مباحث آزاد بین دانش آموزان، تجدید نظر در ساعات اختصاص یافته به برخی دروس همانند ریاضی، زبان انگلیسی و فیزیک و شیمی و ... و افزایش ساعات آن، رعایت ظرافت بیشتر در بکارگیری محتوای مرتبط با مسائل روز در کتابها از مطالب مطرح شده توسط معلمان این مدرسه بود که مؤلفان کتابهای درسی به تناسب به آنها پاسخ دادند.
گزارش تصویری این بازدیدها در اینجا قابل مشاهده میباشد.
انتهای پیام