با حضور مدیران کل، معاونان و کارشناسان حوزههای سازمان و به همت دبیرخانه شورای هماهنگی علمی سازمان نشست روايتي نو از مدرسه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي و امور بينالملل سازمان پژوهش و برنامهريزي آموزشي، در ابتدای جلسه حاجیمحمدی مشاور معاون وزير ضمن تشکر از زحمات همکاران سازمان درخصوص بازدید از مدارس در هفته گراميداشت مقام معلم گفت: در هفته مذكور قريب به بيست مدرسه در استانهاي خوزستان، يزد، گيلان، تهران و شهرستانهای تهران در مدت محدودي مورد بازدید قرار گرفت که با استقبال معلمان و اولياي گرامي مدارس مواجه شديم.
رييس اداره روابط عمومي و امور بينالملل سازمان گفت: با توجه به تأکیدات ریاست محترم سازمان در خصوص تعامل بیشتر با مدارس و مناطق و ذينفعان محترم سازمان، اين رويداد اولين قدم در راستاي تقويت تعامل بود و در تلاش هستيم که اثربخشی حضور همکاران، خصوصاً سازمان پژوهش را در مدارس بیش از پیش كنيم بنابراين به دنبال هماهنگيهاي بيشتر از طرف ساير استانها و حضور بيشتر در مدارس هستيم.
دکتر مظاهری دبیر شورای هماهنگی علمی سازمان با اشاره به ضرورت برگزاري اين برنامهها گفت: با توجه به رسالت و مأموریتهای سازمان پژوهش باید نسبت به بازدیدهای مدارس در سراسر کشور توجه ویژهای شود و برنامه «ديدار با شركاي خود در سطح مدرسه»، يعني مربيان، معلمان و مديران محترم را به عنوان متوليان و مجريان اصلي برنامههاي درسي با حضور مديران، مؤلفان و كارشناسان سازمان در دستور كار قرار دهیم.
وي افزود: بايستي اهداف و محورهایی که در بازدید لحاظ میکنیم مورد بازبینی قرار دهیم تا بهگونهای عمل شود که ضمن تقدیر از همکاران مدارس بتوانیم آخرين نكات و دستاوردهاي سازمان را در حوزه برنامهريزي آموزشي و تأليف كتب درسي به آنان برسانیم.
وی ادامه داد: بازدید و بازخوردهای علمی با رویکردهای پژوهشگری سازمان میتواند سنگ بنای تصمیمات مهم و سیاستهای آینده نظام تعلیم و تربیت باشد و از این رو باید به بازدیدها و بازخوردها و گزارشهای آن به شکل یک کار پژوهشی گسترده که نتایج آن میتواند مأموریتهای جدیدی برای سازمان ریلگذاری کند؛ نگاه کرد.
دكتر مظاهري اظهار داشت: مدرسه محيط و محمل محوري اجراي برنامههای درسي محسوب میشود و مديران و معلمان مدرسه مجريان و شركاي سازمان در بخش اجرایی فرايند برنامهریزی درسي هستند. بر همين اساس، گروههایی مديريتي و كارشناسي از حوزه رياست سازمان، دفاتر تألیف ابتدايي و نظري و همچنين فنيوحرفهاي و كاردانش و دفتر انتشارات و فناوري آموزشي در مدرسهها حاضر شدند و علاوه بر عرض تبريك روز معلم و خداقوت به همكاران، با معلمان و دانشآموزان به گفتو شنود نشستند.
دبير شوراي هماهنگي علمي افزود: اين حركت ارزشمند بازتاب و بازخوردهاي قابل توجهی داشت. ماحصل آن در شوراي مديران سازمان به بحث و بررسي گذاشته و در نهایت پيشنهاد شد نشستي در همين خصوص با عنوان «روايتي نو از مدرسه»، با محوريت شرح روايت از زبان همكاراني كه در مدرسه حضور پيدا كردهاند، برگزار شود. بر همين اساس قرار است مديران و كارشناسان محترم سازمان، تجربهها و دستاوردهای حضور خود در مدرسه را بيان كنند.
مظاهري در ادامه اظهار داشت: با اين حركت، ضمن تعامل و همافزايي بين همكاران و پرداختن به پيشينه مأموریتی سازمان در بحث اشاعه و مراقبت از اجراي برنامههاي درسي در مدرسه، تلاش میشود در خصوص بازطراحي و بازبيني فرايند تعامل اثربخش با مدرسه، با در نظر گرفتن تحولات و ظرفیتهای جديد، گفتوگو و تصمیمگیری شود.
در ادامه نشست آقایان: دکتر باقریان، مدیرکل دفتر برنامهریزی و تألیف کتابهای ابتدایی و متوسطه نظری؛ بهمنی، مشاور رئیس سازمان؛ حدادی، کارشناس مسئول شورای هماهنگی؛ نوظهوری، مشاور در امور علمی؛ ملکمحمودی، رئیس گروه مطالعات اجتماعی؛ ابراهیمی، رئیس گروه توسعه و کاربرد نرمافزار؛ حسامپور، معاون ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی؛ آریانپور، رئیس گروه کشاورزی؛ خالقی میران، کارشناس کاردانش؛ طباطبایی، کارشناس علوم انسانی نکاتی را در خصوص موضوع نشست عنوان نمودند.
انتهای پیام