با توجه به ايام رحلت بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران نحوه معرفی ابعاد شخصيتی امام خمينی(ره) در مجلات رشد بررسی شد.
سيدكمال شهابلو معاون توليد و انتشار مجلات رشد، همزمان با ايام رحلت بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خمينی(ره) گفت: با توجه به اينكه مخاطبان ما دوران زندگی امام راحل را درک نکردهاند، تلاش كرديم ابعاد شخصيتی امام را به همه مخاطبانمان معرفي كنيم. وقتی مطلبی قابل درك براي مخاطبان درباره زندگی امام در مجلات رشد میآید، فرهنگسازی انجام میگیرد.
شهابلو ادامه داد: شايد اين سؤال مطرح شود كه معرفی مدل چند وجهی شخصيت امام را، چگونه ميتوان براي مخاطبان جذاب كرد؟ كه در پاسخ بايد بگويم ما با ذكر نمونهها و برشهايي از زندگي با بركت امام راحل كه برای مخاطبان دست یافتنی باشد، اقدام به اين كار كردهايم و تمام تلاشمان بر اين بوده كه امام بهعنوان شخصیت و الگويی معرفی شود که میتوان به الگوی شخصیتی ایشان رسیده و دستیافتنی باشد.
وي افزود: در مجلات رشد دانشآموزی، تربیتی دینی حضرت امام به صورت غیرمستقیم ارائه شده است. دوره ابتدایی سیره و روشهای تربیتی امام مانند نحوه معاشرت و برخورد ايشان با كودكان را در قالبهای مختلف و به صورت غیرمستقیم ارائه کردهایم.در مجلات رشد عمومی بزرگسال و مجلات تخصصی، مستقیمتر به این مقوله پرداختهایم و به جهت معرفی آثار امام و زندگی ایشان مقالاتی داشتهایم و همینطور کتابی در چارچوب مجموعه چلچراغ از مجموعه انتشارات مدرسه به زندگینامه حضرت امام پرداخته و چند سال پیش چاپ و تجدید چاپ شده است.
انتهای پیام