به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، نشست علمي تخصصي بررسي كيفيت طرح پژوهشي با عنوان: "سنجش نیازهای اوقات فراغت دانشآموزان دوره ابتدایی و متوسطه سراسر کشور در سال 1401" در شوراي پژوهشي پژوهشكده خانواده و مدرسه برگزار شد.
در آغاز اين نشست علمي تخصصي، كه با برنامهريزي و مشاركت اعضاي هيئت علمي و پژوهشگران، كارشناسان پژوهشکده خانواده و مدرسه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد، پس از تلاوت آياتي چند از كلام الله مجيد؛ دكتر قدسي احقر رئيس پژوهشكده خانواده و مدرسه با معرفي اعضاي نشست و عرض خير مقدم به ميهمانان، از حضور و مشاركت آگاهانه همكاران ارجمند معاونت پرورشي و فرهنگي و اعضاي هیئت علمي و كارشناسان شوراي پژوهشي پژوهشكده خانواده و مدرسه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، قدرداني نمود.
استاد تمام پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در ادامه به ضرورت و اهميت انجام طرحهاي پژوهشي متعدد در راستاي بازشناسي و بازتعريف اوقات فراغت دانشآموزان با توجه به ساير متغيرهاي مؤثر و كارآمد پرداخت و با اشاره به طرح مذكور به عنوان يكي از نيازهاي اساسي معاونت پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش، آمادگي پژوهشگاه مطالعات و به ويژه پژوهشكده خانواده و مدرسه را به منظور پاسخگويي به ساير نيازهاي حوزه ستادي وزارت متبوع و معاونتها و سازمانهاي تابعه اعلام كرد.
رئيس پژوهشكده خانواده و مدرسه پژوهشگاه مطالعات ضمن تشكر از زحمات جناب آقاي علي جعفري عضو هيئت علمي پژوهشكده خانواده و مدرسه به عنوان مجري طرح و همكاران ايشان؛ از رهنمودهاي ارزشمند حجتالاسلام صادقزاده قمصري عضو هيئت علمي دانشگاه تربيت مدرس و عضو شوراي پژوهشي پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش به عنوان ناظر طرح؛ بهويژه تأكيد و اهتمام شايان ايشان نسبت به لزوم تمركز مجري محترم بر انطباق موضوع طرح بر ساحتهاي تربيتي سند تحول بنيادين آموزش و پروش كه منجر به اعتلاي بروندادهاي طرح پژوهشي ياد شده گرديد، قدرداني نمودند.
عضو هيئت علمي پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در ادامه با آرزوي بهرهمندي بهرهبرداران از يافتههاي اين طرح پژوهشي از مجري طرح درخواست نمودند به ارائه يافتههاي طرح پژوهشي خود بپردازند.
سپس دكتر علي جعفري عضو هيئت علمي پژوهشكده خانواده و مدرسه به عنوان مجري طرح "سنجش نیازهای اوقات فراغت دانشآموزان دوره ابتدایی و متوسطه سراسر کشور در سال 1401" به ارائه يافتههاي طرح پرداخت كه با توجه به گستردگي ابعاد طرح و رعايت اختصار مطلوب؛ تبيين بروندادهاي طرح بيش از يك ساعت به طول انجاميد.
در ادامه مدعوين نشست و اعضاي شوراي پژوهشي پژوهشكده خانواده و مدرسه پس از استماع يافتههاي طرح پژوهشي سنجش نیازهای اوقات فراغت دانشآموزان دوره ابتدایی و متوسطه سراسر کشور در سال 1401" كه به كوشش دكتر جعفري عضو هيئت علمي پژوهشكده خانواده و مدرسه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش صورت پذيرفت به بحث بررسي و تبادل نظر در خصوص بروندادها، پيشنهادها و ساير ابعاد قابل توجه در طرح پژوهشي مذكور و طرحهاي پژوهشي مورد نياز آتي پرداختند.
در پايان ضمن تشكر از زحمات پژوهشگر و همكاران ايشان و تأييد كيفيت علمي طرح پژوهشي ياد شده مقرر گرديد پژوهشگر نسبت به ارائه يافتههاي پژوهشي در پژوهشگاه مطالعات اقدام نمايد و پس از تاييد رئيس پژوهشگاه مطالعات، نتايج طرح پژوهشي مذكور در اختيار سياست گذاران و دستاندركاران معاونت پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش و ساير مراجع ذيصلاح قرار گيرد.
انتهای پیام