نشست تبیین کاربردی هوش مصنوعی در برنامه ریزی انسانی و مصرف منابع مالی آموزش و پرورش در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، نشست تبیین کاربردی هوش مصنوعی در برنامه ریزی انسانی و مصرف منابع مالی آموزش و پرورش با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد.
معصومه صمدی سرپرست پژوهشکده تعلیم و تربیت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در ابتدای نشست گفت: پژوهشگاه طی جلسات و برنامه ریزی هایی که به منظور راهبردهای کلان سند تحول داشت به این نتیجه و جمع بندی رسید که ورود به حوزه هوش مصنوعی ضرورت دارد و تکلیف ما به عنوان پژوهشکده مطالعات راهبردی این است که سلسه نشست هایی را برگزار کنیم تا اثرپذیری سند تحول از هوش مصنوعی را به صورت تخصصی بررسی و تبیین کنیم.
صمدی ادامه داد: هر پژوهشکده باید نشست های تخصصی مرتبط با حوزه ماموريت خويش برگزار کند. و نسبت هوش مصنوعی با برنامه های مدیریت انسانی و مدیریت مالی مشخص شده و مورد تحلیل و ارزیابی قرار گیرد چرا که هوش مصنوعی عنوان فرارشته ای داشته و شاخه ها و حوزه های متنوعی را در برمی گیرد و نمی توان تنها از یک بُعد به موضوع نگاه کرد.
صمدی افزود: جدی ترین چالش ما عدم باور سیاستگذاران سند تحول به اجرایی شدن آن است و مقوله تربیت رسمی و عمومی كه در گرو باور پژوهشگران و سیاستگذاران تعليم وتربيت مي باشد، دارای اهمیت است.
سپس مهدی علی رضا مدرس و محقق حوزه هوش مصنوعی و آموزش مبتنی بر STEM گفت: ورود به حوزه هوش مصنوعی و رشد علمی در این حوزه، برای کارشناسان ومتخصصان پژوهشگاه و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی که عنوان راهبرد شناسان آموزش و پرورش را دارند، ضروری و اجتناب ناپذیر است.
علی رضا ادامه داد: از آنجایی که تکامل فناوري داراي سرعت بالايي است مجهزشدن معلمین و مدرسین نیز به مهارتهاي لازم در خصوص هوش مصنوعی داراي اهمیت فوق العاده بالایی بوده و بهتر است که آینده نگری و برنامه ریزی برای رسیدن به این هدف، موضوعی حیاتی براي نظام آموزش و پرورش تلقي شود.
انتهای پیام