در ديدار معاون وزير و رييس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با معاون تهذيب حوزههاي علميه كشور، تمركز بر طرحواره برنامه درسي ملي تا سطح مدرسه مطرح شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، دكتر لطیفی رييس سازمان پژوهش با اشاره به پیگیری امور جاری سازمان نظير چاپ سپاري كتب درسي، تدوين كتابهاي راهنماي عمل معلمان و مباحث آموزش تركيبي گفت: گامهاي تحول در برنامهریزی آموزشی در دوره جديد با اهميت بالايي در حال برداشته شدن است و اولین اقدام در اين مسیر، طراحی نقشه راهي بود كه با عنوان طرحواره برنامه درسي ملي تا سطح مدرسه جهت اجراییسازی سند تحول ملی آموزش و پرورش تا سطح مدرسه گردآوري شد.
وي با اشاره به ابعاد طرحواره مذكور افزود: اين نقشه راه ناظر بر نقش كلي وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، مدرسه، معلم و دانشآموزان است، که ضرورت دارد جامعه تعليم و تربيت كشور به فهم روشنی از این نقشه راه و ویژگی قابل توجه آن برسند.
معاون وزير گفت: اين طرحواره بايد در هر مدرسه راهنماي عمل و برنامه درسي مختص خود داشته باشد و ما در حال تدوين استانداردهاي متناسب با اين برنامه در سطح مدرسه ميباشيم. همچنين بايد براي اجراي موفق طرحواره برنامه درسي ملي تا سطح مدرسه منابع و مطالب مفيد و قابل اتكايي به مدارس ارائه كنيم كه اين امر نيز در دست اقدام ميباشد و در قدم آخر بايد پشتيباني و خدمات لازم براي طرحواره، به مدرسه با شایستهترین و بهترین شکل آن ارائه گردد.
رییس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی انسجامبخشی به ماهیت هر دوره تحصیلی، کشف و شناسایی شایستگیهای پایه و مهارتی هر دانشآموز فارغ از ویژگیهای علمی و فردی او، بازطراحی مقطع متوسطه دوم، بازطراحی جدول عناوین دروس و زمانبندی برنامهریزی آموزشی، تدوین سرفصل عناوین دروس، راهنمای برنامه درسی مدرسه، تدوین استاندارد تولید بستههاي آموزشي، تدوین استانداردهای کتاب و فرآیند تولید بستههاي آموزشي را، هشت گام اساسی برای خدمات رسانی و پشتیبانی طرحواره در مدرسه جهت تحقق سند تحول بنیادين در برنامهریزی آموزشی دانست.
انتهای پیام