جستجو
ﺳﻪشنبه 1404/07/22 ساعت 00:51
lead
flag

همدلی، اولين گام اصلاح نقص‌ها

178
0

نشست تخصصی دبیرخانه های راهبری دروس دوره اول متوسطه در مدرسه دارالفنون برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي نشست تخصصي دبيرخانه‌هاي راهبري و كيفيت‌بخشي به فرآيند آموزش دوره اول متوسطه با حضور علي لطيفي رياست سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي و جمعي از دبيرخانه هاي سراسر كشور، در مدرسه دارالفنون برگزار شد.

رياست سازمان پژوهش در ابتداي اين نشست با اشاره به اهميت تعامل في مابين سازمان، و مجموعه‌هاي اجرا گفت: تعامل مجموعه برنامه ريز وزارت آموزش و پرورش با مجموعه اجرا يكي از ضرورتهاي جدي اصلاح برنامه درسي و محتوا در دوره فعلي است. سازمان پژوهش به جهت تحميل برخي از فرايندها و فعاليت ها در تعدادي از سطوح، از معاونت هاي اموزشي و عرصه اجرا، دور بوده است. به همين دليل يكي از سياستها و برنامه هاي سازمان توجه حداكثري به اين مطلب و ارتباط گيري با معاونت ها است.

علي لطيفي ادامه داد: البته اين به معنا نيست كه ما ضعف‌ها و اشكالاتي كه وجود دارد را نميپذيريم. زيرا در كار انساني همواره احتمال نقص وجود دارد. اما اين اصلاح نقص، همدلي و همراهي مي‌طلبد و هم‌دلي اولين گام اصلاح نقص است. بنده بارها براي كتاب و درس تفكر به معاونت ابتدايي تاليف و ساير معاونت ‌هاي مربوطه مراجعات داشته ام و پيشنهاد داده‌ام كه با مديران كل ارتباط بگيريم تا بتوانيم كاري براي اين كتاب تفكر و پژوهش انجام دهيم و سعي ما اين است كه اين اتفاق و اين تعامل بيشتر اتفاق بيفتد.

دكتر لطيفي ضمن بيان اين مطلب كه در سازمان هم دغدغه‌منداني از جنس خود معلمان و دبيران هستند، گفت: برخي چالش‌ها در گذشته پشت سر گذاشته شده است تا به اين نقطه برسيم. به عنوان مثال در دوره‌اي در مورد رمزينه‌ها اين ديدگاه وجود داشت كه ما چطور مي توانيم وارد توليد اين حجم انبوه از محتوا يا حتي مميزي محتوا شويم. در دوره پس از آن نيز برخي از گروه‌ها دنبال آن بودند كه ما هم از جهت كيفي و هم از جهت كمي از رمزينه‌ها راضي نيستيم و حتي برخي ديگر به دنبال محتوايي بودند كه بتواند حداقل ترين مفهوم را به صورت نسبي از محتواي كتاب منتقل كند. اما امروز پذيرفته شده است كه رمزينه‌هاي سريع‌پاسخ اهميت بسياري دارد و بر روي آن بايد تمركز شود.

معاون وزير افزود: نقص‌ها و چالش‌هاي آينده را نيز بايد با همدلي و همراهي شناسايي نموده و با ارائه نكات موثر به جمعبندي برسيم و رفع كنيم و ارتباط ميان دبيران و معلمان و كساني كه در كف ميدان هستند با مولفان و سازمان نقش به‌سزايي در رسيدن به اين مهم، دارد.

انتهاي پيام

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت