به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، بنیاد ICDL ایران علاوه بر برگزاری آزمونهای بنیاد جهانی در راستای رسالت خود مبنی بر توسعه سواد دیجیتال و با بهرهگیری از افراد متخصص پس از بررسی خط مشیهای کلی وزارت آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نیازسنجیهای به عمل آمده اقدام به تهیه سرفصل و محتوای آموزشی رایانه و برنامه نویسی نموده است .
بنیاد ICDL ایران در سراسر ایران دارای بیش از ۳۸۰ مرکز فعال جهت برگزاری آموزش و آزمون میباشد و به منظور ارتقاء کیفیت برگزاری آزمونها، از بیش از ۲۰۰ ناظر آزمون مورد اعتماد که اغلب از همکاران فرهنگی و مسئولین فناوری آموزش و پرورش استانها میباشند، استفاده میشود.
چاپ ۳۲عنوان کتاب آموزشی کاربردی در حوزه مهارتهای کامپیوتر و برنامهنویسی، که از این بین ۷ عنوان کتاب مربوط به دوره آموزشی رایانه (E-School) ویژه دانشآموزان پیش دبستان تا ششم ابتدایی میباشد و مهارتهای مختلفی از جمله برنامههای کاربردی رایانه و برنامههای گرافیکی را شامل می شود. کتاب برنامهنویسی اسکرچ مربوط به دانشآموزان دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه است و مهارتهای برنامهنویسی و تفکر خلاقانه را به دانشآموزان آموزش میدهد و کتاب برنامهنویسی پایتون که مربوط به دانشآموزان دوره اول و دوم متوسطه است و مهارت برنامهنویسی، تفکر محاسباتی، تجزیه و تحلیل و حل مسئله را به دانشآموزان آموزش میدهد. که تا کنون ۲،۰۶۷،۸۰۷ نفر در آزمون های بنیادشرکت کرده و ۴۰۲،۳۶۳ گواهینامه توسط این بنیاد صادر گردیده است.
لازم به ذکر است بنیاد ICDL ایران به عنوان نماینده بنیاد جهانی ICDL و زیرمجموعه سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش مشغول به فعالیت است ازاینرو در تعیین مأموریت این بنیاد لازم است مأموریت بنیاد جهانی ICDL و همچنین سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزش و پرورش موردنظر قرار گیرد به همین جهت یکی از وظایف اصلی بنیاد ICDL ایران را میتوان توسعه مهارتهای کامپیوتری افراد جامعه با عنایت به هویت ملی و دینی مردم در جهت توسعه جامعه اطلاعاتی دانست.
انتهای پیام