کارگاه تبیین برنامه های اجرایی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار شد.
به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی صحرایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه کارگاه تبیین برنامه های اجرایی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت:
اگر آموزش و پرورش به عنوان مرکز ثقل جامعه به سمت جلو حرکت کند بقیه جامعه هم به حرکت در خواهد آمد. ما نمیتوانیم به مقصد مشترکی برویم ولی تشطط آرا داشته باشیم و این هماهنگی با تکیه بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اتفاق خواهد افتاد.
وی ادامه داد: بعد از ۱۲ سال نقشه راه اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد.آن چیزی که در مورد سند اتفاق نیافتاد عبارت بود از ائتلاف برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت که ما امروز به دنبال این هستیم. ما نقشه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی بردیم تا به قانونی لازم الاجرا تبدیل شود.
صحرایی افزود: هفته گذشته ماده واحده نقشه راه اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مصوب شد.یکی از چیزهایی که در مورد سند تحول مورد توجه قرار نگرفته بود اهمیت نقش مدرسه در اجرایی سازی سند تحول بنیادین است. در سند تحول بنیادین مدرسه نقطه اتکا دولت و ملت در رشد،تعالی و پیشرفت جامعه و کانون تربیت محله است و نباید نقش آن را تقلیل دهیم. نتیجه این که پیشرفت کشور با پیشرفت مدرسه اتفاق می افتد. بازگشت به مدرسه به معنای علاج مشکلات فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی و...است. چیزی که امروز به عنوان الگوی مدرسه تراز سند تحول در دست ماست یک میثاق ملی است زیرا برای تهیه آن با صاحب نظران مختلف گفتگو شده است و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در این زمینه پژوهش کرده است. در برنامه هفتم توسعه به مدیر مدرسه اختیارات زیادی داده شد.. قدرت آموزش و پرورش در مدرسه است،اگر مدارس قوی شوند وزارت آموزش و پرورش قوی میشود.