به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قم، این مراسم با حضور جمعی از مسئولان ملی و استانی از جمله سیدمحمد آقامیری استاندار قم، سیدناصر علایی طباطبایی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان، حجت الاسلام و المسلمین علی لطیفی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور، حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم، مهدی فراهانی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان و علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد.
بر اساس این گزارش احداث این مدرسه از محل اعتبارات بازآفرینی و به کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی استان با نظارت فنی اداره کل نوسازی مدارس استان از سال ۱۳۹۷ آغاز شد که متاسفانه این روند به دلیل برخی مشکلات برای چند سال متوقف شد. با پیگیری های مستمر، روند اجرایی پروژه در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تداوم یافت و در سال جاری به مرحله بهره برداری رسید و تحویل آموزش و پرورش استان شد. این پروژه در سه طبقه با ۱۲ کلاس درس، ۱۰ اتاق جنبی و اداری، دو کارگاه و آزمایشگاه و ۱۱۵ مترمربع نمازخانه، بر اساس آخرین استانداردها و ضوابط فنی روز اجرایی شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجتالاسلام و المسلمین علی لطیفی امروز در آیبن افتتاح مدرسه شهید سپهبد حاجقاسم سلیمانی در منطقه شیخآباد قم با گرامیداشت هفته دولت و تسلیت ایام سوگواری اهلبیت عصمت و طهارت (ع)، سلام ویژه وزیر جدید آموزشوپرورش را به همه دستاندرکاران عرصه مدرسهسازی ابلاغ کرد و گفت: چرخش از کتاب محوری به برنامهمحوری و همچنین گذار از محوریت کتب درسی به بستههای جامع تعلیموتربیت، دو مطالبه و تکلیف جدی سند تحول بنیادین آموزشوپرورش است.
وی با بیان اینکه پیشنیاز تحقق این دو تکلیف مهم، داشتن مدرسههای با امکانات مناسب و تقویت جایگاه مدرسه است افزود: نباید از یاد برد که کتابدرسی، تنها یک ابزار در مسیر تحقق برنامه آموزشوپرورش است و نه کل برنامه.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی کشور همچنین خاطرنشان کرد: ساخت مدارس باکیفیت و مدارسی که دانشآموزان ما در آن احساس آسایش و امنیت داشته باشند؛ بسیار مهم است.
معاون آموزشوپرورش همچنین دانشآموزان حاضر در این نشست را مخاطب قرار داد و اذعان کرد: ما همواره به دنبال آن هستیم تا شناخت بهتری از وضعیت دانشآموزان به دست آوریم که برگزاری آزمونهای نهایی در دو سال اخیر نیز در همین راستا بوده است.