جستجو
ﺳﻪشنبه 1404/07/22 ساعت 00:50
lead
flag

هفتمین همایش بین المللی مدرسه تراز: طراحی، اجرا، ارزیابی و تضمین کیفیت

423
0

هفتمين همايش بين المللي "مدرسه تراز " توسط انجمن پژوهشهاي آموزشي ايران با همكاري پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش در تاريخ ٣٠ و ٣١ ارديبهشت ماه سال ١٤٠٤ برگزار مي‌شود.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي، هفتمین همایش بین‌المللی "مدرسه تراز" با هدف اصلی تبیین و عملیاتی‌سازی مفاهیم، شاخص‌ها و راهکارهای تحقق مدارس تراز در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

این همایش با گرد هم آوردن پژوهشگران، متخصصان، مدیران آموزشی و سایر فعالان حوزه تعلیم و تربیت از داخل و خارج کشور، به دنبال ایجاد بستری مناسب برای تبادل نظر، ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی و تجربیات موفق در زمینه مدرسه تراز است.

در این همایش، تلاش خواهد شد تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و تخصصی، راهکارهای عملی برای ارتقای کیفیت مدارس و حرکت به سوی تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه شود.

علاقه‌مندان به شرکت در هفتمین همایش بین‌المللی مدرسه تراز می‌توانند جهت ثبت‌نام و ارسال چکیده مقاله با ورود به سایت همایش به آدرس conf.erair.ir/fa/ و مطالعه دقیق مراحل ثبت‌نام و دستورالعمل‌ها نسبت به بارگذاری و ارسال چکیده مقاله با توجه به نکات زیر اقدام فرمایند:

  • مهلت ارسال چکیده مقاله تا ۳۱ فروردین ماه و ارسال اصل مقاله تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ تمدید شد.
  • اطلاع‌رسانی به سخنرانان محترم در خصوص پذیرش مقاله، نحوه تهیه پوستر و یا سخنرانی تا تاریخ 31/01/1403 صورت می‌پذیرد.
  • نوع ارائه مقاله (سخنرانی / پوستر) توسط کمیته علمی همایش و با در نظر گرفتن تعداد مقاله‌های پذیرفته‌شده و همچنین تمایل ارائه‌دهنده مقاله مشخص می‌گردد.
  • هر سخنران می‌تواند فقط یک مقاله جهت ارائه در همایش ارسال نماید.
  • مشارکت در حداکثر سه مقاله بلامانع است.
  • داوری مقاله‌های ارسالی در کمیته علمی همایش منوط به رعایت کامل «راهنمای نگارش خلاصه مقاله» است.
  • چکیده و متن مقاله‌های ارسالی می‌بایست در قالب ساختار همایش تنظیم و ارسال شود.
  • ارسال مقاله از طریق سایت اینترنتی همایش به نشانی conf.erair.ir/fa/ صورت می‏پذیرد.
  • لازم به ذکر است که صرفاً مقاله‌هایی پذیرفته می‏شوند که مرتبط با محورهای همایش باشند.
  • از هر نویسنده بیش از سه مقاله پذیرفته نمی‌شود.

·  محورهای کنفرانس

·    مبانی نظری

  •    مفهوم شناسی مدرسه تراز
  •    طراحی مدل مفهومی مدرسه تراز
  •    مدرسه تراز در اسناد تحولی
  •    مدرسه تراز در اندیشه تربیتی صاحب نظران تعلیم و تربیت

·    رهبري آموزشي و مديريت مدرسه

  •    تعيين چشم انداز و تدوين برنامه هاي راهبردي و عملياتي مدرسه
  •    تنوع بخشی، شفافیت و استفاده بهینه از منابع
  •    شایسته گزینی و مسئولیت پذیری در منابع انسانی
  •    مديريت مشاركتي و تصميم گيري جمعي مبتني بر پژوهش و تفكر
  •    - مدل های ارزیابی مدرسه
  •    ارزيابي اثربخشي مديريت مشاركتي
  •    ضرورتها، چالشها و راهبردها در مديريت و راهبري تربيت

·    برنامه درسي و تربيتي

  •    تربیت تمام ساحتی و متوازن در مدرسه تراز
  •    بهره مندي هوشمندانه از فناوري نوين
  •    فرايند ياددهي يادگيري متوازن و هويت ساز
  •    تنوع فرصتهاي آموزشي، تربيتي مبتني بر تفكر و پژوهش
  •    مقايسه سيستمهاي آموزشي هوشمند مبتني بر هوش مصنوعي
  •    شايستگيهاي فردي، خانوادگي و اجتماعي مورد انتظا ر متناسب با دوره هاي تحصيلي
  •    ارزيابي و سنجش شايستگي هاي پايه و پيشرفت تحصيلي متناسب با دوره هاي تحصيلي
  •    ضرورتها، چالشها و راهبردها در برنامه درسي و تربيتي

·    محيط تربيت

  •    معماری مدرسه مبتنی بر تربیت تمام ساحتی و چالش های نوپدید
  •    طراحي فضاهاي آموزشي (تناسب، امنيت و تنو ع )
  •    شاداب سازي محيطي و ارتقاء سلامت رواني
  •    بهداشت و تغذيه
  •    كرامت، تعاون و عدالت در مناسبات رفتاري در مدرسه
  •    مقايسه مدلهاي طراحي فضاهاي آموزشي در كشورهاي توسعه يافته
  •    ضرورتها، چالشها و راهبردها در محيط تربيت
  •    مدرسه هوشمند

·    كنشگران اصلي

  •    مرجعیت و جایگاه اجتماعی معلم
  •    ایفای نقش الگویی معلم
  •    هم آوایی خانواده و مدرسه در تربیت
  •    نقش والدین در طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه درسی
  •    مشاركت فعال دانش آموزان در اداره مدرسه
  •    نقش آفريني دانشآموزان در پيشرفت محله
  •    تبيين، ارتقا و سنجش تعلق، وابستگي دانشآموزان و معلمان به مدرسه
  •    سنجش اعتماد، صيانت خانواده و جامعه محلي از مدرسه
  •    مطالعه تطبيقي توسعه حرفهاي معلمان و مديران مدرسه
  •    ضرورتها، چالشها و راهبردها در ايفاي نقش كنشگران اصلي (معلم، دانشآموز و والدين)

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت