هفتمين همايش بين المللي "مدرسه تراز " توسط انجمن پژوهشهاي آموزشي ايران با همكاري پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش در تاريخ ٣٠ و ٣١ ارديبهشت ماه سال ١٤٠٤ برگزار ميشود.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بينالملل سازمان پژوهش و برنامهريزي آموزشي، هفتمین همایش بینالمللی "مدرسه تراز" با هدف اصلی تبیین و عملیاتیسازی مفاهیم، شاخصها و راهکارهای تحقق مدارس تراز در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار میشود.
این همایش با گرد هم آوردن پژوهشگران، متخصصان، مدیران آموزشی و سایر فعالان حوزه تعلیم و تربیت از داخل و خارج کشور، به دنبال ایجاد بستری مناسب برای تبادل نظر، ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی و تجربیات موفق در زمینه مدرسه تراز است.
در این همایش، تلاش خواهد شد تا با بهرهگیری از ظرفیتهای علمی و تخصصی، راهکارهای عملی برای ارتقای کیفیت مدارس و حرکت به سوی تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه شود.
علاقهمندان به شرکت در هفتمین همایش بینالمللی مدرسه تراز میتوانند جهت ثبتنام و ارسال چکیده مقاله با ورود به سایت همایش به آدرس conf.erair.ir/fa/ و مطالعه دقیق مراحل ثبتنام و دستورالعملها نسبت به بارگذاری و ارسال چکیده مقاله با توجه به نکات زیر اقدام فرمایند:
- مهلت ارسال چکیده مقاله تا ۳۱ فروردین ماه و ارسال اصل مقاله تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ تمدید شد.
- اطلاعرسانی به سخنرانان محترم در خصوص پذیرش مقاله، نحوه تهیه پوستر و یا سخنرانی تا تاریخ 31/01/1403 صورت میپذیرد.
- نوع ارائه مقاله (سخنرانی / پوستر) توسط کمیته علمی همایش و با در نظر گرفتن تعداد مقالههای پذیرفتهشده و همچنین تمایل ارائهدهنده مقاله مشخص میگردد.
- هر سخنران میتواند فقط یک مقاله جهت ارائه در همایش ارسال نماید.
- مشارکت در حداکثر سه مقاله بلامانع است.
- داوری مقالههای ارسالی در کمیته علمی همایش منوط به رعایت کامل «راهنمای نگارش خلاصه مقاله» است.
- چکیده و متن مقالههای ارسالی میبایست در قالب ساختار همایش تنظیم و ارسال شود.
- ارسال مقاله از طریق سایت اینترنتی همایش به نشانی conf.erair.ir/fa/ صورت میپذیرد.
- لازم به ذکر است که صرفاً مقالههایی پذیرفته میشوند که مرتبط با محورهای همایش باشند.
- از هر نویسنده بیش از سه مقاله پذیرفته نمیشود.
· محورهای کنفرانس
· مبانی نظری
- مفهوم شناسی مدرسه تراز
- طراحی مدل مفهومی مدرسه تراز
- مدرسه تراز در اسناد تحولی
- مدرسه تراز در اندیشه تربیتی صاحب نظران تعلیم و تربیت
· رهبري آموزشي و مديريت مدرسه
- تعيين چشم انداز و تدوين برنامه هاي راهبردي و عملياتي مدرسه
- تنوع بخشی، شفافیت و استفاده بهینه از منابع
- شایسته گزینی و مسئولیت پذیری در منابع انسانی
- مديريت مشاركتي و تصميم گيري جمعي مبتني بر پژوهش و تفكر
- - مدل های ارزیابی مدرسه
- ارزيابي اثربخشي مديريت مشاركتي
- ضرورتها، چالشها و راهبردها در مديريت و راهبري تربيت
· برنامه درسي و تربيتي
- تربیت تمام ساحتی و متوازن در مدرسه تراز
- بهره مندي هوشمندانه از فناوري نوين
- فرايند ياددهي يادگيري متوازن و هويت ساز
- تنوع فرصتهاي آموزشي، تربيتي مبتني بر تفكر و پژوهش
- مقايسه سيستمهاي آموزشي هوشمند مبتني بر هوش مصنوعي
- شايستگيهاي فردي، خانوادگي و اجتماعي مورد انتظا ر متناسب با دوره هاي تحصيلي
- ارزيابي و سنجش شايستگي هاي پايه و پيشرفت تحصيلي متناسب با دوره هاي تحصيلي
- ضرورتها، چالشها و راهبردها در برنامه درسي و تربيتي
· محيط تربيت
- معماری مدرسه مبتنی بر تربیت تمام ساحتی و چالش های نوپدید
- طراحي فضاهاي آموزشي (تناسب، امنيت و تنو ع )
- شاداب سازي محيطي و ارتقاء سلامت رواني
- بهداشت و تغذيه
- كرامت، تعاون و عدالت در مناسبات رفتاري در مدرسه
- مقايسه مدلهاي طراحي فضاهاي آموزشي در كشورهاي توسعه يافته
- ضرورتها، چالشها و راهبردها در محيط تربيت
- مدرسه هوشمند
· كنشگران اصلي
- مرجعیت و جایگاه اجتماعی معلم
- ایفای نقش الگویی معلم
- هم آوایی خانواده و مدرسه در تربیت
- نقش والدین در طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه درسی
- مشاركت فعال دانش آموزان در اداره مدرسه
- نقش آفريني دانشآموزان در پيشرفت محله
- تبيين، ارتقا و سنجش تعلق، وابستگي دانشآموزان و معلمان به مدرسه
- سنجش اعتماد، صيانت خانواده و جامعه محلي از مدرسه
- مطالعه تطبيقي توسعه حرفهاي معلمان و مديران مدرسه
- ضرورتها، چالشها و راهبردها در ايفاي نقش كنشگران اصلي (معلم، دانشآموز و والدين)