در نشست رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با اعضای دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، بر نقش راهبردی این دفتر در بازطراحی ساختار سازمان، ارتقای اثربخشی فعالیتها و مرجعیت در حوزه فناوری آموزشی تأکید شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامهريزی آموزشی، نشست هماندیشی اعضای دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با حضور حجتالاسلاموالمسلمین علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، سید سعید بدیعی، سرپرست دفتر، معاونین و سردبیران مجلات رشد با هدف مرور برنامهها، همافزایی برای فعالیتهای آتی و تقویت تفاهم درونسازمانی در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.
در اين نشست علی لطیفی با اشاره به تحولات اخیر حوزه فناوری، دفتر انتشارات و فناوری آموزشی را یکی از ظرفیتهای کلیدی سازمان برای بازتوليد ساختاری دانست و ضمن تاكيد بر ضرورت تشکیل یک تیم تخصصی فناوری آموزشی با حمایت سازمان و طراحی دفتر، افزود: این دفتر باید مرجعیت خود را در حوزه فناوری آموزشی، هم در سطح سازمان و هم در سطح وزارت آموزش و پرورش تثبیت کند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی یکی از محورهای مهم توسعهای را طراحی فعالیتها برای اثربخشی بیشتر دانست و با اشاره به مجلات رشد، ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی و همچنین جشنوارههای رشد، بر لزوم بازنگری و تدوین طرحهایی متناسب با زیستبوم جدید آموزش و پرورش تأکید کرد.
به گفته وی، محتوای تولیدشده باید به شیوهای طراحی شود که هم دارای اثربخشی باشد و هم در دسترس مخاطبان قرار گیرد.
دکتر لطیفی با بیان اینکه برخی فعالیتهای دفتر انتشارات و فناوری آموزشی نیازمند بازنگری هستند، از ضرورت تدوین طرحهای توجیهی برای سال ۱۴۰۵ سخن گفت.
وی خواستار آسیبشناسی و ارائه پیشنهادهای تحولی برای مجلات رشد شد و این اقدامات را در دو سطح «اجرای کوتاهمدت» و «بازطراحی کلان متناسب با تحولات آموزشی» دستهبندی کرد. همچنین موضوع جذب نیروی انسانی متخصص نیز از دیگر محورهای مورد تأکید رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی بود.
در این جلسه تعدادی از همکاران دفتر انتشارات نیز به بیان دیدگاهها درخصوص مسائل جاری سازمان پرداختند. تکمیل و تقویت مجلات رشد، ترویج مجلات در کشورهای فارسیزبان منطقه، تعامل بیشتر با رابطان مجلات در استانها، حمایت از نویسندگان، تشکیل تیم بازاریابی و تبلیغاتی برای اشاعه مجلات، بازطراحی مأموریت برخی از مجلات، برگزاری جلات نقد تخصصی برای هر مجله، نیروی انسانی متخصص در حوزه مجلات، استفاده از شبکههای اجتماعی مختلف برای مجلات، تعامل با افراد تأثیرگذار فضای مجازی برای معرفی مجلات، ورود به بخش علمی طراحی آموزشی، توجه به تغییر ذائقه مخاطبان، بازآرایی سازمانی، مدیریت استعدادها، آشنا کردن تولیدکنندگان با مصوبه 828، واکاوی ساختار مجلات، استفاده از ابزارهای جذاب در کنار مجلات، استفاده از فناوریهای جدید برای جذب مخاطبان، لزوم بهبود وضعیت سامانه فروش مجلات و... از جمله نکاتی بود که همکاران دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در این جلسه به آن اشاره کردند.