جستجو
ﺳﻪشنبه 1404/07/22 ساعت 00:51
lead
flag

در فرايند تربيت دانش‌آموز هيچ جايگزينی برای معلم وجود ندارد

94
0

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی همايش تجليل از معلمان برتر استان البرز برگزار شد

به گزارش روابط عمومي سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشي، در این نشست که با حضور مسئولین استان البرز برگزار شد حجت‌الاسلام علی لطیفی ضمن گراميداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و قرائت پیام مقام عالی وزارت، گفت: توفيق حضور در جمع معلمان و فرهیختگان نظام تعلیم و تربیت فرصت مغتنمی است و همواره اين همراهی، احساس شوق و مسرت ويژه‌ای را برای من ایجاد می‌کند.

وي گفت: معلم از جمله عوامل موثر در تعلیم و تربیت است که هیچ عامل دیگری جایگزین آن نیست. اگر در فرایند تربیت امکانات، شرایط و بستر مناسبی نداشته باشیم، یا دانش‌آموزی کتاب درسی نداشته باشد، اما معلم دلسوز و فداکاری داشته باشید؛ می توان این کمبودها را پوشش داد، اما اگر معلم دلسوز، دغدغه‌مند و توانمندی نداشته باشیم هیچ جايگزين دیگری نمی‌تواند این کمبود را جبران کند.

معاون وزير آموزش و پرورش گفت: معلم عنصر مؤثر و مهم‌ترین بُعد تربیتی در فرایند تعلیم و تربیت است و همين مسئله است که معلم را به جایگاهی می‌رساند كه به جرات می‌توان گفت با همه تحولاتی که در حوزه‌ فناوری و سایر حوزه‌ها رخ می‌دهد نه تنها نمی‌توان معلم را از فرآیند تربیت حذف کرد، بلکه باید به اعتلای جایگاه معلم بیشتر فکر کنیم. لذا فرصت هفته بزرگداشت مقام معلم؛ فرصت مناسبی برای یادآوری این مهم و تکریم نمادین معلم است.

 لطیفی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اهتمام و دغدغه رياست جمهوري نسبت به آموزش و پرورش پرداخت و بیان کرد: در حال حاضر اولویت اساسی دولت توجه به امر تربیت است و اهتمام ويژه رئیس جمهور محترم نسبت به آموزش و پرورش مثال زدني و ستودني است. این مسئله که مطالبه رئیس جمهور از استانداران و سایر وزرا، میزان توجه آنها به آموزش و پرورش است چیزی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت، لذا رئیس جمهوری بر مسند اداره جامعه قرار گرفته است که مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در حوزه آموزش و پرورش را مورد تأکید و توجه ویژه خود قرار داده است.

رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی محورهای اصلی نگاه رئیس جمهور در توجه به حوزه آموزش و پرورش را  شامل سه محور؛ محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی و تجهیز مدارس،کیفیت‌بخشی به فرایند آموزش از طریق اصلاح روش‌های یاددهی و یادگیری وکیفیت بخشی به فرایند آموزش از مسیر بهبود و ارتقای مدیریت مدرسه، عنوان كرد و افزود: مسئولیتی که امروز بر دوش ما و شما معلمان محترم هست مسئولیت سنگیني است. شکل دادن به شخصیت دانش‌آموز در مدرسه بر عهده ماست، بر اين اساس رفتار، سلوک و عمل ما از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در شخصیت دانش‌آموز است که قطعاً عشق، علاقه و شیدایی که در وجود يكايك شما عزیزان وجود دارد اثرات مثبتش را در شکل‌گیری این شخصیت آينده‌ساز خواهد گذاشت، شخصیتی که فردای این کشور به دستش ساخته خواهد شد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت