جستجو
ﺳﻪشنبه 1404/07/22 ساعت 00:51
lead
flag

نشست و گفت‌وگويی صميمانه از جنس دانشجويی

85
0

مدرسه تاريخی دارالفنون امروز ميزبان تعدادی از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگيان شهيد مطهری نوشهر بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی، پيش از ظهر امروز نشست صمیمی سيد سعيد بديعی مدير كل حوزه رياست و سرپرست دفتر انتشارات و فناوری آموزشی  با دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگيان شهيد مطهری نوشهر در سالن جلسات مدرسه تاريخی دارالفنون برگزار شد.

در این نشست كه علی‌اكبر روشندل رئيس گروه برنامه‌ريزی درسی معلمان نيز حضور داشت، بديعی به بيان نكاتی پيرامون شرح وظايف و ماموريت‌های سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزش پرداخت و با اشاره به اینكه وظيفه اصلي این سازمان تاليف كتاب‌های درسی است، گفت: این مجموعه از دو معاونت اصلی با عناوين توليد رسانه‌های آموزشی و توسعه منابع و پشتيبانی به همراه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش تشكيل شده است،‌كه آنچه كه در این نشست باید مورد توجه دانشجو معلمان قرار بگيرد، حوزه‎‌‌های زير مجموعه معاونت توليد رسانه‌های آموزشی است كه از سه دفتر تاليف كتاب‌های درسی دوره ابتدایی و متوسطه نظری، تاليف كتاب های درسی فنی و حرفه‌ای و كار و دانش و دفتر تكنولوژی آموزشی و فناوری آموزشی تشكيل شده است.

وی با اشاره به اینكه برای تاليف يك كتاب آموزشی كارگروه ويژه‌ای تشكيل و حدود 6 ماه تا يكسال زمان برای توليد  و تدوين آن زمان صرف می‌شود، افزود: كتاب تازه تاليف شده در سال اول در تعدادی از مدارس منتخب تدريس و سپس ارزيابیهای اوليه صورت می‌پذيرد، در سال دوم نيز در تعداد بيشتری از مدارس تدريس و پس از نقد و بررسی‌های نهایی در سال سوم در همه مدارس كشور تدريس می‌شود.

‌بديعی با اشاره به توزيع سالانه بيش از 156 میليون جلد كتاب درسی در مدارس كشور به فرایند چاپ آن نيز اشاره كرد و گفت: هر ساله فرایند چاپ كتاب‌های درسی از ابتدای مهر شروع و تا تير ماه سال بعد ادامه می‌يابد و در شهريور ماه كار توزيع كتاب‌ها به استان‌ها، مناطق و نواحي و سپس به مدارس انجام می‌شود.

وی در بخش ديگری از سخنان خود گفت: در مجموع دوره ابتدایی و متوسطه نظری 256 عنوان كتاب تاليف و چاپ می‌شود كه این عدد با توجه به حدود 700 عنوان كتاب ويژه شاخه فنی و حرفه‌ای و كار و دانش كه بر اساس نياز سنجی‌های بازار كار تاليف می‌شود به عددی بيش از 900 عنوان می‌رسد.

رمزينه‌های موجود در كتاب‌های درسی ديگر نكته‌ای بود كه ‌بديعی به آن اشاره كرد كه با توجه به سهولت استفاده از محتواهای تصويری و صوتی در دوره ابتدایی به عنوان موارد كمك آموزشی برای دانش‌آموزان بيشتر قابل استفاده است.

در ادامه تعدادی از دانشجو معلمان نقطه نظرات خود را مطرح و پيرامون آن مسولين به پاسخگويی پرداختند.

همچنين بازديد از نمایشگاه سیزدهمین دوره جشنواره عکس و تصویرگری رشد كه در فضای دارالفنون در معرض ديد قرار گرفته از ديگر برنامه‌های این دانشجو معلمان بود.
 

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت