جستجو
ﺳﻪشنبه 1404/07/22 ساعت 00:55
lead
flag

نقش محوری روابط عمومی در ارتقای تصویر سازمانی و تعمیق ارتباطات مؤثر با جامعه

90
0

نشست تخصصی رابطان خبری دفاتر تابعه و همکاران اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با حضور رئیس و اعضای شورای مدیران سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در این نشست، حجت‌الاسلام علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌‌ریزی آموزشی ضمن تبریك روز ارتباطات و روابط عمومی، با نگاهی تحلیلی، به نقش محوری روابط عمومی در ارتقاء تصویر سازمانی و تعمیق ارتباطات مؤثر پرداخت و بر لزوم بازنگری در فرآیندهای موجود و بهره‌گیری هوشمندانه از ظرفیت‌های انسانی و رسانه‌ای تأکید کرد.

وی با اشاره به مأموریت خاص و متمایز این سازمان در نظام تعلیم و تربیت کشور، تصریح کرد: تصویر عمومی از این سازمان در سطح جامعه، به‌ویژه در میان نخبگان و جریان‌های فكری، باید به‌صورت شفاف و دقیق و متناسب با عملکردهای جاری و تحولی به خوبی برای اذهان عمومی ارائه گردد.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی شفاف و حرفه‌ای، افزود: در دوره‌ای که رسانه نقش بی‌بدیلی در شکل‌دهی افکار عمومی دارد، باید با زبانی گویا و ابزارهای رسانه‌ای متنوع، عملکرد سازمان را تبیین و به‌درستی بازنمایی کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت تولید محتوای رسانه‌ای مؤثر، گفت: نمونه‌هایی مثل یک فیلم کوتاه یا گزارشی مختصر درباره فرآیند چاپ و انتشارات، گاهی تأثیری فراتر از انتظار دارند و این یعنی ظرفیت بالایی برای روایتگری داریم که باید فعال شود.

لطیفی با ابراز امیدواری نسبت به نقش رابطان روابط عمومی دفاتر تابعه سازمان در این مسیر، اظهار داشت: انتظار می‌رود ساختار جدید شکل‌گرفته در دفاتر بتواند با اصلاح و تسریع فرآیندها، زمینه‌ساز تقویت ارتباطات درون‌سازمانی و ارتقای تعامل با جامعه مخاطب باشد.

در پایان این نشست، حجت‌الاسلام لطیفی بر اهمیت تداوم گفت‌وگو، بازنگری مستمر در ادبیات ارتباطی و هم‌افزایی فکری میان حوزه‌های مختلف سازمان تأکید کرد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت