به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، علی لطیفی، رئیس این سازمان، در مراسم افتتاحیه دوره تربیت مؤلف بسیج فرهنگیان و طلاب حوزه علمیه قم، ضمن اشاره به تأثیرگذاری این دورههای آموزشی، افزود: اثرگذاری دورهها به عوامل متعددی بستگی دارد و برای تحقق این هدف، نیاز است که انتظارات به طور روشن و شفاف مشخص شود.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این دوره، ارتقای ظرفیتهای سازمان و کمک افراد توانمند به توسعه و بهبود فرآیند آموزش و پرورش است.
لطیفی تصریح کرد: برنامهریزی درسی، طراحی بستههای تربیت و یادگیری و تدوین کتابهای درسی، فرآیندی پیچیده، چندبُعدی و نیازمند رعایت اصول و قواعد خاص است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی همچنین بر اهمیت توجه به دامنه، عمق، توالی و ارتباطات طولی و عرضی در تهیه محتوای کتب درسی تأکید کرد و گفت: توجه به این اصول، نقش کلیدی در کیفیت و اثربخشی محتوای درسی دارد.
وی ضمن تأکید بر عزم و برنامهریزی سازمان در جهت برگزاری دورههای توانمندسازی و توسعه ظرفیتها، افزود: با الهام از تجربیات گذشته طراحی دقیقي براي برگزاری این دورهها در جهت تربیت افراد توانمند برای همکاری در فرآیند طراحی و تدوین بستههای تربیت و یادگیری صورت گرفته است.
عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با بیان اهمیت تفاهم در زمینه دو کلید واژه راهبردی برنامه درسی و کتاب درسی، اظهار داشت: باید یک تفاهم شفاف و مشترک در مورد این مفاهیم بوجود آيد تا بتوان به درک متقابل و توسعه همکاریها رسید.
در پایان، وی تصریح کرد: این دوره، گام اول است و در گامهای بعد، قصد داریم دورههای عملی و پروژههای واقعی در این زمينه برگزار کنیم تا بر اساس توانمندیهای افراد، در فرآیند برنامهها و فعاليتهای سازمان پژوهش از آنان بهرهبرداری شود.