در راستای تقویت تعاملات علمی و آموزشی میان مؤسسه فرهنگی مدرسه برهان و ادارات كل آموزشوپرورش سراسر کشور، مدیرعامل این مؤسسه در نشستی صمیمی با مدیرکل آموزشوپرورش استان فارس، بر بازتعریف نقش مؤسسه در زیستبوم نوین تربیت، ارتقاء عدالت آموزشی و بهرهگیری از فناوریهای نوین تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامهريزی آموزشی، نشست مشترک مدیرعامل مؤسسه فرهنگی مدرسه برهان با مدیرکل آموزشوپرورش استان فارس، با حضور مشاور مدیرکل، معاونان مؤسسه و جمعی از کارشناسان، در محل مؤسسه برگزار شد.
این نشست با هدف بررسی راهبردهای نوین در حوزه همکاریهای علمی و آموزشی، تبادل تجارب میان مؤسسه و استان، ارتقاء هماهنگیهای بینبخشی، و شناسایی چالشها و فرصتهای تربیتی در فضای نوین یادگیری برگزار گردید.
در ابتدای این نشست، حسن ازهریراد مدیرعامل مؤسسه فرهنگی مدرسه برهان با تشریح اهداف و مأموریتهای مؤسسه، بر ضرورت ایجاد ارتباط مؤثر و مستمر میان واحدهای مختلف وزارت آموزشوپرورش تأکید کرد. وی با اشاره به نیازهای جدید حوزه تعلیم و تربیت، گفت: «بازتعریف نقش مؤسسه در توسعه عدالت آموزشی، جبران کمبود نیروی انسانی متخصص، و بهرهگیری از فناوریهای نوین از جمله هوش مصنوعی، آموزشهای دیجیتال و برگزاری دورههای توانمندسازی معلمان و مدیران، از مهمترین اولویتهای پیشروست.»
در ادامه، محسن کلاری مدیرکل آموزشوپرورش استان فارس نیز با اشاره به اهمیت مأموریتهای راهبردی مؤسسه برهان، گفت: «برای رسیدن به آموزش باکیفیت و متعادل در سطح استان، استفاده از ظرفیتهای غنی این مؤسسه میتواند گام مؤثری در تحقق عدالت آموزشی باشد.»
همچنین در این نشست، معاونان مؤسسه با مشارکت در بحثها، دیدگاهها و تجارب خود را در زمینه تجهیز کتابخانههای مدارس و کلاسها، معرفی ظرفیتهای بنیاد ICDL در آموزش فناوری، و تولید بستههای آموزشی یاددهی–یادگیری ارائه کردند.
در پایان، دو طرف بر اجرای برنامههای مشترک و تداوم همکاریها در مسیر عملیاتیسازی اهداف سند تحول بنیادین آموزشوپرورش توافق کردند.