به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، هدف کلی از انجام این پژوهش، بررسی نقش و جایگاه آموزش و پرورش در گفتمان سازی ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی است.
این پژوهش با بکارگیری روش تحلیل محتوای کیفی به واکاوی متون، پژوهشهای صورت گرفته و همچنین اسناد و تحقیقات انجام شده در این حوزه پرداخته است. لذا پژوهش حاضر نیز سعی در پر رنگ کردن نقش و جایگاه آموزش و پرورش در گفتمان سازی ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی داشته است، نتایج پژوهش حاضر نشان می دهد که نمیتوان نقش آموزش و پرورش را در معرفی ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی نادیده گرفت؛ ولیکن در طی این چهل سال از گذشت انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش در برنامه های تربیتی و آموزشی خود نتوانسته به نحو مطلوب ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی را به دانش آموزان منتقل کرده و در گفتمان سازی آن موفق باشد، لذا برنامه ها و فعالیت های پرورشی و تربیتی نظام آموزش و پرورش از حیث توجه به آموزه های اصیل انقلاب اسلامی و گفتمان سازی آن نیازمند تجدید نظر و اصلاح میباشد.
نویسندگان: سید ابوالفضل موسویزاده، اسماعیل قاسمی، سید محمدرضا موسوی
فصلنامه پژوهش هاي انقلاب اسلامي: دوره 12، ش.2 ، پیاپی 45، شهریور 1402
https://www.roir.ir/issue_24684_24736.html
کلید واژه: آموزش و پرورش، مدیریت آموزشی، انقلاب اسلامی ،گفتمان سازی