جستجو
ﺳﻪشنبه 1404/07/22 ساعت 00:57
lead
flag

جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد سبب افزایش یادگیری و ارتقای مهارت دانش‌‌آموزان می‌شود

59
0

دانش‌آموز برگزیده جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد تأکید کرد این جشنواره باعث افزایش یادگیری، ارتقای مهارت و آشنایی بیشتر دانش‌‌آموزان با مسائل روز آموزشی خواهد شد.

علیرضا محمدی دانش‌آموز پایه هشتم از استان اصفهان در گفت‌وگو با روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره اثر خود برای شرکت در جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد اظهار کرد: «ویدئو یا کلیپی که من تولید و برای جشنواره ارسال کرده‌ام یک محتوای تدریسی درباره یکی از درس‌های کتاب مطالعات پایه ششم بود.»

وی افزود: «معلم من که این محتوا را مشاهده کرد مورد استقبال وی قرار گرفت و ایشان جشنواره تولید محتوای الکترونیک رشد را به من معرفی کردند. فراخوان جشنواره را برای من ارسال کردند و من نیز محتوایی را که تولید کرده بودم را در جشنواره شرکت دادم».

محمدی با بیان اینکه جشنواره‌ها و به‌ویژه جشنواره تولید محتوای الکترونیک رشد می‌توانند آکاهی دانش‌‌آموزان را نسبت به مسائل روز افزایش دهند، گفت: «این جشنواره البته مهارت ما را نیز در این حوزه ارتقا خواهند داد. جشنواره باعث می‌شود تا ما با تمرکز بیشتری محتوا را برای حضور در جشنواره تهیه کنیم و به همین خاطر توانمندی بیشتری به کار می‌گیریم و از هر جهتی دانش‌آموز پخته‌تر در این رویداد شرکت می‌کند».

وی اضافه کرد: « پیشنهاد می‌کنم تنوع این نوع جشنواره‌ها بیشتر شود و مهمتر از آن آموزش‌های بیشتری هم در بستر رشد برای دانش‌آموزان ارائه شود».

علیرضا محمدی با بیان اینکه رمزینه‌ها اقدامی بسیار خوب بودند که به تازگی به کتاب‌های درسی اضافه شدند، بیان کرد: «اما هنوز اشکالاتی در رمزینه‌ها وجود دارد، برای نمونه وقتی از QR کد استفاده می‌کنیم گاها محتواها کامل نیست یا اشکالاتی در اجرای آن‌ها وجود دارد که به نظرم اگر ویدئوها و محتوا کامل‌تر باشد به یادگیری دانش‌‌آموزان بیشتر کمک خواهد کرد چون وقت‌هایی که به معلمان دسترسی نداریم می‌توانیم از این رمزینه‌ها استفاده کنیم و درس را کامل فرابگیریم».

این دانش‌آموز تاکید کرد: «باید در سال‌های بعد یا سال آینده که این رمزینه‌ها در کتاب‌های درسی تعبیه می‌شوند خیلی کامل محتوا را تدریس کرده باشند تا دانش‌‌آموزان هم درس را به طور کامل یاد بگیرند».

وی ضمن استقبال از استفاده محتوای تولید شده توسط دانش‌آموزان به‌عنوان رمزینه، گفت: «اینکه از محتواهای دانش‌‌آموزان برای رمزینه‌های کتاب استفاده شود اقدام خیلی خوبی است چون از این طریق افراد بیشتری تشویق و ترغیب می‌شوند تا محتواهای خیلی خوب را تولید کنند و بیشتر با امر مهم یادگیری درگیر شوند».

محمدی در پایان تصریح کرد: «چقدر خوب است که این رمزینه‌ها فراتر از تدریس یک درس خاص به تمرین بیشتر، توضیح بیشتر، شیوه‌هایی گوناگون از تدریس بپردازند و معلمان هم به طریقی با این رمزینه‌ها سروکار داشته باشند، آن‌ها را ببینند، تا یک نوع آموزش ولی با ادبیات متفاوتی، به روش‌های مختلفی در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد».

انتهای پیام

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت