جستجو
ﺳﻪشنبه 1404/07/22 ساعت 00:54
lead
flag

بررسی «آمريكا به روايت رسانه‌های آموزشی»

100
0

هشتمين نشست انديشه‌ورزی بسيج با عنوان «آمريكا به روايت رسانه‌های آموزشی» برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی،هشتمين نشست انديشه‌ورزی پايگاه مقاومت بسيج شهيد موسوی سازمان پژوهش با عنوان «آمريكا به روايت رسانه‌های آموزشی» با ارائه دكتر فواد ايزدی عضو هيئت علمی دانشگاه تهران شنبه ۸ بهمن ماه در سازمان پژوهش برگزار شد.

اين پژوهشگر و استاد گروه مطالعات آمريكا با اشاره به انقلاب شكوهمند اسلامی ايران گفت: در اين ۴۴ سال يكی از اهداف متون درسی انتقال مفاهيم انقلاب به دانش‌آموزان بود اما چه شده كه می‌بينيم اين مفاهيم آن‌طور كه بايد انتقال پيدا نكرده است؟

دكتر ايزدی تأكيد كرد در اين زمينه شاخصه‌هایی مانند نوع محتوای درسی، معلم، دانش‌آموز، خانواده و غيره از دلايل عدم اين انتقال مفاهيم به شمار مي‌رود.

وی با مطرح كردن اين پرسش كه بايد چه اقدامی صورت گيرد تا محتواهای توليد شده در حوزه علوم اسلامی در ذهن مخاطبان ماندگار شود؟ گفت: يكی از دلايل عدم تأثيرگذاری اين محتواها در مخاطبان وجود يك بديل در ذهن آنها است که معمولاً این بدیل بهتر از شرایط فعلی در خود دارد.

عضو هيئت علمی دانشگاه تهران يادآور شد: تقويت محتوا و بيان نكات مثبت و منفی در خصوص اين بديل و انگاره ذهنی و رعايت اعتدال، تأثير زيادی در ماندگاری مخاطب دارد.

وی افزود: بيان پيشرفت غربي‌ها خوب است اما مخاطب بايد در تبيين پيشرفت‌ها چرايی آنها را متوجه شود، درك كند و بداند چه شده غربی‌ها كه در گذشته در بسياری علوم فاصله زيادی داشتند اكنون اينقدر پيشرفت كرده و از ما جلو زده‌اند.

دكتر ايزدی با تأكيد بر اينكه ارائه محتوا و مفاهيم به شكل متفاوت و استماع ديدگاه همگانی يكی از مهم‌ترين دلايل تمايل دانش‌آموزان به مفاهيم انقلاب اسلامی می‌باشد، گفت: اميد به آينده امری مهم است كه دانش‌آموزان ما بايد آن را به خوبي درك كنند زيرا چاره پيشرفت است.

انتهاي پيام

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت