در راستای ترويج گفتمان تحول در كتابهای درسی شورای سياستگذاری رسانهای سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، در این نشست که با حضور حجتالاسلام والمسلمین دکتر علی لطیفی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی بود، مصطفی بابایی سارویی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دکتر محسن حبیبی مشاور عالی معاون صدای رسانه ملی، پورغلامی مدیر عامل موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی، دکتر محمد صادقی باطنی مدیر شبکه تلویزیونی امید، محمد لسانی پژوهشگر فضای مجازی، مسعود بصیری مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان، دکتر نصراللهی استاد تمام علوم ارتباطات و رسانه، حسن شریفی مسئول میز آموزش و پرورش اندیشکده تعلیم و تربیت (مرکز مطالعات ژرفا)؛ هادی قاسمی مدیرعامل خبرگزاری دانشجو، ساعد رمضانعلی مدیر امور بین الملل حوزه هنری کودک و نوجوان، و جمعی از مدیران کل سازمان به عنوان اعضای این شورا دعوت شده بودند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی لطیفی با تأکید بر اهمیت تمهیدات رسانهای و بهرهگیری از ظرفیتهای رسانه؛ برخی از فعالیتها، ماموریتها و رویکردهای سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی را تشریح کرد.
وی انتظارات از سازمان پژوهش را در سه حیطه حاکمیتی، عمومی و نخبگانی تقسیم نموده و یادآور شد: با توجه به مسئولیتهای این سازمان نباید با نگاه روابط عمومی به حوزه ارتباطات و رسانه و تعامل با آن بنگریم بلکه باید با رویکردی فعالانه، توجه به شایستگیهای مشترک و در نظر گرفتن هویت، تفکر، توانایی برقراری ارتباط مستمر و موثر، توانایی مدیریت خود و غیره به مواجهه با این فضا بپردازیم و لذا در مسیر ایجاد مرکز ارتباطات و مدیریت رسانه در سازمان هستیم.
وی همچنین برخی از چالشهای پیش روی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی و راهکارهای مواجهه با آن را تشریح کرد که ترویج گفتمان رفع تناقضات مطالبات کنکوری و مهارت آموزی والدین یکی از این موارد بود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی تأکید کرد: باتوجه به جایگاهی که رسانه در عصر جدید دارد نیازمند برنامهریزی و تدبیر رسانهای هستیم تا ضمن پاسخگویی بتوانیم این خاستگاه انتظارات را به اهرم های فشار مثبت و پیشران موثر در مسیر برنامههای تحولی سازمان پژوهش تبدیل کنیم.
در ادامه بابایی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش ضمن تأکید بر همگرایی مطلوب سازمان پژوهش و این وزارتخانه یادآور شد: ظرفیت مرکز رسانهای وزارت آموزش و پرورش آماده همافزایی در مسیر پاسخگویی است البته لازمه آن داشتن پیوست رسانهای مربوط به هر بخش میباشد.
پورغلامی مدیرعامل موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی چهار حوزه دانش آموز؛ محتوای درسی؛ معلم و ابزار آموزشی را نیازمند تحول دانسته و بر بهرهگیری از استارت آپها تاکید کرد.
باطنی ضرورت توجه به معلم پژوهش گرا؛ منابع پژوهشی؛ محصولات آموزشی؛ مدل آموزشی؛ محیط آموزشی و تربیتی و رویداد محور بودن را ارکان لازم جهت تحول در آموزش و پرورش برشمرد و بر توجه به رویکرد پرورشی در عرصه آموزش تآکید کرد.
بهرهگیری از ظرفیت تجارب نفرات حاضر در این شورا؛ قواعد و ضوابط زیست جدید؛ ضرورت توجه به سه رکن مربی، والدین و فراگیران؛ نگاه ترا رسانه ای ؛ زیست دیجیتالی و رسانهای در دنیای موازی؛ پیوند رسانه خانواده و مربیان؛ تأکید بر هم افزایی و بهرهگیری از همه ظرفیتهای رسانهای از جمله موارد دیگری بود که در این نشست مطرح شد.
دیگر نفرات حاضر در جلسه نیز نظرات خود را بیان کردند.
گزارش تصویری این نشست اینجا قابل مشاهده میباشد.
انتهای پیام