رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در گردهمایی تبیین،نقد و اعتباربخشی الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: توسعه و پیشرفت کشور در گرو تعلیم و تربیت است و اساس تعلیم و تربیت واقعی نیز دوره ابتدایی است.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، گردهمایی تبیین، نقد و اعتبار بخشی الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با حضور دکتر یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش؛ دکتر علی محبی،رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش؛ محمودزاده، رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی؛ پارسانیا، مشاور وزیر آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در محل كانون شهيد مفتح برگزار شد.
دکترمحبی نحوه چگونگی برخورد مدیران با دانشآموزان و همکاران را از عوامل مؤثر در بالا رفتن ضريب نفوذ برشمرد و گفت: به هر میزان که یک مدیر نفوذ بیشتری داشته باشد، در مدیریت موفقتر است.
وی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت کشور در گرو تعلیم و تربیت است و پایه و اساس تعلیم و تربیت واقعی نیز دوره ابتدایی است تصریح کرد: در روایات بسیاری به اهمیت سنین ابتدایی در شکلگیری شخصیت اشاره شده است، لذا باید توجه داشت تربیت و شخصیت در ٧ سال دوم شکل میگیرد، به همین منظور میبایست در ابعاد آموزشی و تربیتی این دوره به طور قوی کار شود تا در دورههای بعد تمام آموزهها به درستی به کار گرفته شود.
محبی افزود: نادیده گرفتن اشتباهات کودکانه، مهربانی و دلسوزی توأم با مدیریت و در کنار آن؛ مربیگری و ارائه مشاوره عمومی و تخصصی و همچنین ارتباط مطلوب میان سه رکن اصلی عوامل مدرسه، دانشآموز و والدین فضای اثربخش و مطلوبی را برای راهبری هرچه بهتر فراهم میسازد و مسیر تعلیم و تربیت را هموار می کند.
همچنين در اين مراسم از پوستر رويداد بينالمللي (الف تا) در راستاي حمايت و به اشتراكگذاري ايدهها و تجارب تحولآفرين مدرسهاي رونمايي شد.
انتهای پیام