پرستو آریانژاد رئیس گروه عمران دفتر تألیف کتابهای فنیوحرفهای و کاردانش سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی گفت: با در نظر گرفتن رسالت سازمان پژوهش و برنامهريزی آموزشي به عنوان تنها نهاد مرجع و رسمی طراحی و تهيه برنامههای درسی و محتوای آموزشی، محتوای الكترونيكی میتواند تسهيلگر انتقال منابع آموزشی و تربيتی به ذينفعان جامعه تعليم و تربيت كشور باشد.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بينالملل سازمان پژوهش و برنامهريزی آموزشی، پرستو آریانژاد رئیس گروه عمران دفتر تألیف کتابهای فنیوحرفهای و کاردانش سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی گفت: با در نظر گرفتن رسالت سازمان پژوهش و برنامهريزی آموزشی به عنوان نهاد مرجع و رسمی طراحي و تهيه برنامههاي درسي و محتواي آموزشي، محتواي الكترونيكي ميتواند تسهيلگر انتقال منابع آموزشي و تربيتي به ذينفعان جامعه تعليم و تربيت كشور باشد. با توجه به انواع مختلف اين دسته از محتواها قابليت استفاده از فارغ از زمان و مكان براي افراد فراهم است و بدين ترتيب بسياري از موانع گسترش عدالت آموزشي حذف ميشود.
وی افزود: جشنواره توليد محتواي الكترونيكي بستري براي ارائه توليدات آموزشي و تربيتي فعالان حوزه آموزش و پرورش به ويژه معلمان و دانشآموزان ايجاد ميكند. از ديگر دستاوردها، ميتوان به شناسايي قابليتهاي موجود در آموزش و پرورش اشاره كرد كه با پشتيبانيهاي مادي و معنوي ميتواند محتواهاي موجود و رسمي بستههاي تربيت و يادگيري را غنيتر سازد. تقويت نقش توليدكنندگان محتواهاي الكترونيكي در قالب استانداردهاي آموزشی و ترويج فرهنگ استفاده از اين محصولات با هدف تعميق بخشی به يادگيری و تسهيل فرايند ياددهی يادگيري از ديگر اهداف اين جشنواره است.
آریانژاد ادامه داد: يكي از دستاوردهاي مهم فناوریهاي نوين در حوزه آموزش و پرورش، توليد محتواي الكترونيكی است كه در صورت دارا بودن الگوي آموزشی مناسب ميتواند يكي از اركان اثرگذار در يادگيري محسوب شود. در محتواي الكترونيكي از رسانههاي مختلفي از جمله صوت، فيلم، پويانمايی، به تنهايی و يا تلفيقي بهره گرفته ميشود. قابليتهايي موجود در محتواي الكترونيكی فرايند ياددهی-يادگيری را به تجربهای لذتبخش و اثرگذار با محوريت يادگيرنده تبديل ميكند.
رئیس گروه عمران دفتر تألیف کتابهای فنیوحرفهای و کاردانش: رمزينههاي پاسخ سريع بر غناي بستههاي تربيت و يادگيري افزوده و نسبت به ساير شيوههای تهيه و توزيع منابع آموزشی سهلالوصولتر است. از اين رو در چند سال اخير به صورت ويژه در دستور كار دفاتر تأليف کتابهای آموزشی سازمان قرار گرفته است و دفتر انتشارات و فناوری آموزشی نيز يكي از اهداف برگزاری جشنواره را كمك به تأمين و تهيه بخشی از نيازهاي گروههای درسی قرار داده است.
انتهای پیام