جستجو
ﺳﻪشنبه 1404/07/22 ساعت 00:59
lead
flag

ارتقاء رمزينه‌ها، مهم‌ترين هدف جشنواره توليد محتواي الكترونيكي رشد

685
0

اختتامیه يازدهمين دوره جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد که پیش از این فراخوان آن در مهر ماه سال گذشته منتشر شده بود در مدرسه تاريخی دارالفنون برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی، دكتر لطيفي رييس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي ضمن تشكر از همه دست‌اندركاران اين جشنواره خصوصاً فرستندگان آثار، گفت: نفس ارسال آثار اين است كه معلمان و دانش‌آموزان فعال هستند، انگیزه و علاقه دارند و مشتاق مشاركت براي ارتقاي اين نظام آموزشي هستند كه اين امر بسيار ارزشمند و قابل توجه است.

دكتر لطيفي ادامه داد: امروز تعداد زيادي از توليدكنندگان محتوا، حضور ندارند، اما آنها نيز لایق و شایسته توجه هستند و مي‌توان از آثار آنها استفاده كرد، پس نمی‌توان خروجی جشنواره را به تعداد محدودي از آثار منحصر نمود. همکاران ما، آثار ارسالي را با دقت ملاحظه می‌کنند و به عنوان مکمل در مجموعه تأليف كتب درسي و رمزينه‌ها لحاظ خواهند نمود.
معاون وزیر با اشاره به سختي‌های امر داوري، ادامه داد: آثار ارسالي تعداد بالايي داشتند و بنده تعدادي از آنها را که کیفیت مطلوبی داشتند، دیدم. هرچند لازم به ذکر است که برخی از آثار، از ملاحظاتی برخوردار بودند اما همین‌كه، شرکت‌کنندگان در جشنواره انگیزه دارند مایه افتخار است و خرسند هستيم كه معلم و دانش‌آموز، در اين نظام تعلیم و تربیت فعال هستند.

رييس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي افزود: سازمان پژوهش تمام توان خود را برای رشد و ارتقاء انگيزه و مهارت دانش‌آموزان و معلمان صرف مي‌كند و براي رسيدن به اين هدف، دو سياست مهم را دنبال می‌کند. سیاست اصلی و قطعی سازمان، تنوع بخشی به مدار آموزش و منابع آموزشی است، و اينكه نبايد اين منابع صرفاً با یک رسانه و ابزار باشد. کتاب درسی هم مهم است، اما تنوع بخشی به فرصت‌های آموزشی، سیاست جدي سازمان است و از آنجایی که این جشنواره ناظر به همين سیاست است، اهمیت بسياري دارد و ما به دنبال ترویج این موضوع در بدنه تعلیم و تربیت کشور هستیم، زيرا یادگیری با منابع مختلف، عمیق‌تر اتفاق می‌افتد و اين امري است كه همه دانش‌آموزان و معلمان تایید و بارها ابراز نموده‌اند که استفاده از ابزار و رسانه‌های مختلف، تأثیر بسيار بهتري در امر تعليم و تربيت خواهد داشت.

علي لطيفي سیاست دوم سازمان را مشارکت پذیری در تولید منابع و محتوای آموزشی اعلام نمود و گفت: ما در گذشته در زمانی زیست می‌کردیم که توليد منابع آموزشی منحصر به افراد محدودي بود و براي يك محتواي كوتاه رعايت شرايط سخت و پيچيده‌اي اعم از محيط استوديو و غيره لازم بود و گاهي كوچكترين اشتباهات نيز، غیرقابل جبران بود، اما الان به طور مثال، در یک خانه و در يك شرايط ساده، صدای یک نفر تبدیل به صداي گروه مي‌شود و خروجی كار، دقيقاً مشابه توليدات بهترین استودیوها می‌شود و رشد و ارتقای روزانه این موارد بازتاب و نتايج خوبي برای دفاتر توليد محتوا خواهد داشت.

لطيفي خاطرنشان کرد: اگر سازمان تمام تولید محتوا را بر عهده گيرد، زمان قابل توجهی را از دست می‌دهد و مأموریت تولید محتوا، از نظر زمانی با تأخیر انجام می‌شود، بنابراین باید مشارکت را بپذیریم و سازمان پژوهش به صورت جدی، اولویتش را مشارکت‌پذیری فعالین اين عرصه در چهارچوب اهداف برنامه‌ریزی درسی قرار داده و رویکرد آن استقبال از توليد آثار توانمند و توان‌افزايي رو به رشد است. رييس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي، استفاده از توانمندی‌هاي افراد را، بخش مهمی از مطالبات دانش‌آموزان و معلمان از نظام آموزش و پرورش دانست و افزود: اميد است این رویداد انگیزه‌ای برای تحولات مؤثر در نظام تعلیم و تربیت كشور و ارتقای آن شود و سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي پيگير اين هدف ارزشمند است.

انتهای پیام

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت