جستجو
ﺳﻪشنبه 1404/07/22 ساعت 00:51
lead
flag

هفتمین همایش بین المللی روان شناسی مدرسه برگزار شد.

48
0

همایش بین المللی روان شناسی مدرسه برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي در بيانيه پایانی هفتمین همایش بین المللی روان شناسی مدرسه آمده است:

"بسم الرحمن الرحيم

انجمن ها و محافل علمی و تخصصی روان شناسی نقش روان شناسی مدرسه را به عنوان یکی از شاخه های روان شناسی استفاده از خبرگی و مهارت در حوزه های سلامت روانی یادگیری و رفتار به منظور حمایت و پشتیبانی از قابلیت دانش آموزان برای تربیت و یادگیری و قابلیت معلمان برای تربیت تعریف مینمایند که هدف آن کمک به کودکان جهت دستیابی به موفقیت

تحصیلی، عاطفی اجتماعی و رفتاری میباشد.

بنابراین روان شناسی مدرسه از دانش علمی در دو حوزه روان شناسی و آموزش نشأت می گیرد که دو هدف مهم را دنبال

می کند.

الف - کاهش مشکلات رفتاری عاطفی و اجتماعیدانش اموزان در محیط تحصیل و مدرسه

ب- ارتقای بیشینه رشد و بهزیستی کودکان

بنابراین روان شناسی مدرسه در طول تحصیل از پیش از دبستان تا پایان دوره متوسطه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که نیازمند برنامه ریزی و اقدام جدی است.

در این راستا انسجام، هماهنگی و همکاری بین آموزش و پرورش و متخصصان روان شناسی به ویژه روان شناسی تربیتی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و نمیتوان مدرسه و فرایندهای حاکم بر آن را بدون بهره مندی از یافته های علم روان شناسی اداره کرد.

همایش بین المللی مدرسه در طول سالیانه متمادی کوشیده است تا بر این مهم نور بتاباند و اهمیت وصف ناپذیر آن را در ارتقای کیفیت نظام آموزشی هویدا سازد.

خداوند متعال را سپاسگزاریم که توفیق مان بخشید هفتمین همایش بین المللی روان شناسی مدرسه را هم در تاریخ بیست و پنجم بهمن ماه ۱۴۰۲ با حضور پرشور تعداد زیادی از صاحب نظران اندیشمندان معلمان و مدیران عالی و میانی وزارت آموزش و پرورش و نیز مدیران مدراس در سالن همایشهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار نماییم.

در این همایش از بین ۱۱۳۳ مقاله واصل شده، تعداد ۵۳۸ مقاله پس از مراحل داوری مورد پذیرش قرار گرفت که ۳۲ مقاله در ۶ نشست تخصصی ارائه و مورد نقد و بررسی قرار گرفت و تعدادی از صاحب نظران برجسته ملی و بین المللی هم سخنرانی کردند.

هیئت رئیسه و کمیته علمی همایش ضمن تشکر و سپاس از تمام صاحب نظران پژوهشگران سخنرانان، مدیران و مجریان همایش موارد زیر را به عنوان جمع بندی یافته های علمی و پیشنهادات کاربردی سخنرانیها و مقاله های علمی اعلام می نماید.

امید است نهاد مهم آموزش و پرورش با کمک مجامع علمی و ظرفیت خود و سایر دستگاه های مسئول دولتی و بخش خصوصی نسبت به عملیاتی نمودن آنها اقدام نماید.

تدوین خلاصه سیاستی ناظر به سرمایه گذاری دولت در توسعه تربیت دوره کودکی و پیشگیری از شکاف نابرابری از خردسالی -۲- تدوین خلاصه سیاستی در حوزه دوزبانگی و تقویت استانداردهای زبان آموزی و راهبردهای کمک به این دسته از نو آموزان و دانش آموزان در نظام آموزش و پرورش بسط و توسعه مداخلات مبتنی بر مدرسه در حوزه سلامت روان و پیشگیری از رفتارهای پرخطر و آسیب های نوپدید تدوین و توسعه مداخلات مبتنی بر خانواده در بافت نظام و آموزش و پرورش

۵ رشد و توسعه ابزارهای سنجش بدو ورود و حین تحصیل دانش آموزان و ایجاد خزانه ی ابزارهای معتبر ملی و بین المللی استاندارد شده برای جمعیت دانش آموزان کشور و آماده سازی و متناسب سازی مداخلات مبتنی بر شواهد در حوزه های مختلف رشدی و آموزشی کودکان در این حوزه و بسط و توسعه استفاده از فناوریهای نو از جمله هوش مصنوعی سامانه های متفارن و نامتقارن در نظام آموزش و پرورش به منظور ارتقاء و پیشرفت عملکرد دانش آموزان و افزایش عدالت و کاهش نابرابری برنامه ریزی برای توسعه مدارس عادی دولتی و کاهش تنوع مدارس و عدم جداسازی دانش آموزان دارای توانمندی های متفاوت و ایجاد محیطهای یادگیری فراگیر مبنی بر پرورش تفکر و خردورزی طراحی و استقرار نظام جامع استاندارد سازی فضاهای زیستی و آموزشی مدارس با تاکید بر مناطق و مدارس کم

برخوردار

- طراحی و استقرار الگوی مدرسه تر از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ارزیابی و رتبه بندی معلمان، مدیران و مدارس بر اساس نتایج و پیامد مدرسه در حوزه شایستگی ها و عملکرد تحصیلی دانش آموزان

هیئت رئیسه اولین همایش روان شناسی مدرسه

بیست و پنجم بهمن ۱٤۰۲

انتهاي پيام

اخبار مرتبط

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت